11 Ekim 2010 Pazartesi

TÜRKİYE DOĞU BLOK ÜLKELERİNDE YENİ BİR STRATEJİK HAMLE YAPMAYI PLANLIYOR.

Ali Yurttagül, Avrupa Parlamentosu Yeşiller için bir siyasi danışman, Türkiye'nin AB üyeliği yolunda dikilen engelleri çoğunlukla siyaset bağlıdır ve onlar kaldırılabilir söyledi. O neyin önemli olduğunu açık ve şu anda engellenen bölümden herhangi bir tam Türkiye'nin hazır olduğunu açıklar.


"Türkiye, siyasi engeller kaldırılır, bu nedenle zaman bloke bölümden herhangi açmaya hazır olmalıdır bölümden kolayca söylenebilir açıldı" diye Pazartesi Talk için Today's Zaman söyledi.

Yurttagül göre, Türkiye sırası Balkan ülkelerinin AB'ye girecek dönemi kaçırmamak müktesebat ile uyum için hazır olmalıdır. Türkiye'nin AB girişimi üzerine yapılan tartışmalar sadece 3 Ekim 2005 tarihinde AB katılım müzakerelerinin başlamasıyla, beşinci yıldönümü geçti beri devam ettikçe o ziyaret olduğu gibi o İstanbul'da sorularımızı yanıtladı olarak, Yurttagül ilerleme ve eksikliklerin her iki tarafta değerlendirildi iş.

'Türkiye içinde Doğu Avrupa ülkeleri ve AB dahil edildi, şimdi üç ila beş yıl içinde, içinde Balkan ülkelerinin AB'ye girecek bir dönem olacak regli ve Türkiye'nin bu treni kaçırmaması gereken. Bu nedenle, Türkiye'nin bu yüzden siyasi engeller kaldırılır zaman bloke bölümden herhangi açmaya hazır olmalı, bölümleri kolayca 'söylenebilir açıldı

devam eden müzakerelerin beşinci yıldönümünde Türkiye ile açılan fasılların bilanço baktığımızda, sadece bir bölüm tamamlandı. askıya alınmıştır toplam 35 bölüm ve bu 33 bölüm, 18, 33 dışarı görüşmeler vardır. Türkiye de AB'ye üyelik yolunda çok az gerçekten yapılabilir mi?

Türkiye'nin bu Avrupa Birliği tarihinin en uzun süre bir aday ülke olarak kalmıştır tek ülke gibi görünüyor. Bu coğrafya, kültür ve ekonomi açısından büyük bir ülke olarak Türkiye ile Kuşkusuz müzakereler kolay değildir. Hırvatistan'da almak olduğu için bu konuda Türkiye'den Avrupa'ya kabul etmek kolay değildir. Bu nedenle, müzakerelerin zor olacağını bir sürpriz olmamıştır. Ancak Türkiye'nin şu anda daha iyi durumda olabilir. 17 Aralık 2004 Brüksel zirvesinde tarih AB liderlerinin Türkiye ile katılım müzakerelerinin açılmasına karar olduğunu olmasına rağmen, Türkiye'nin 2006 yılına kadar bir baş müzakerecisi yoktu.

Ne AB üyelik yolunda Türkiye'nin başarısızlığı ile ilgili diğer faktörler nelerdir?

beş yıl katılım müzakerelerinin başlamasından bu yana geçmiş olsa da, baş müzakerecisi çevresinde etkin bir Türk kadrolar vardır. Bunun bir nedeni, Türkiye'de 2005-2007 arası, kendi iç sorunları karışmış olduğunu ve AB konularında yeterli eğilememektedir olmasıdır. önemli dış faktörler, Kıbrıs sorunu, örneğin, bu bağlamda da vardır. AB ve Rumlar ve Fransa tarafından engellendi beş bölümden tarafından engellendi altı bölümden tarafından engellendi sekiz fasıl var. Ama aynı zamanda sosyal hakları ile ilgili bölüm gibi, Türkiye'nin iç sorunları nedeniyle açılamayan bölümler vardır. Türkiye ILO [Uluslararası Çalışma Örgütü] uygun olarak sendika yasalar edemedi çünkü açılamaz. Ve Türkiye'de önümüzdeki yıl yapılacak genel seçimler öncesinde yasa geçecek sanmıyorum. Sayın [Egemen] Bağış rekabet hukuku hazırlıkları eksiksiz olarak geçilecek, ama Türkiye Avrupa'nın bir üyesi haline gelmeden uygulamaya koymak için zor görünüyor "dedi.

Gerçekten ve Türkiye aynı gün müzakerelerine başladı AB'nin tüm bölümleri bu ülke ile müzakere etmeye ve bunların 22 zaten mevcut açtı olarak 2012 yılında tam üye olması bekleniyor Hırvatistan, Türkiye'nin durumunu karşılaştırmak için adil mi edilmiş kapalı mı?

'Türkiye'nin Avrupa algılamaları değişiyor'

Nasıl oluyor da değişiyor, ya da Türkiye hakkında Avrupa'da değişen algıları nelerdir?

Türkiye Bizans beri Avrupa siyasetinde etkili olan bir ülkedir. Ama daha yeni algılamalar nedeniyle, Türkiye'nin genelde Avrupa'ya göçmen gönderen yoksul bir ülke olarak görülmektedir. Ama bu değişiyor. aday ülkeler bir ay içinde AB üyesi devletler olacaksın hangi soran Hollanda'da yapılan bir May 2004 anket vardı. Katılımcıların yaklaşık yüzde 28'i Türkiye'de yüzde 24, Polonya, Türkiye'nin üyeliğinin anda masanın üzerinde olmamasına rağmen dedi. Ama bu algı oldu. Başka bir bakış açısı bazı Avrupalılar ya da görmek nasıl Avrupa'da görmek istiyoruz açısından bulunuyor. Onlar için, Türkiye de kültürel nedenlerle Avrupa'ya uygun değildir. Ancak, ne kadar benzer ya da Portekiz ve İsveç halkı birbirinden farklı tartışmalıdır.

'CHP yeni bir dil var'

Ne Deniz Baykal devrilmesinin ve Kemal Kılıçdaroğlu yükselişi başladı [Cumhuriyet Halk Partisi] CHP'nin yeni liderlik dönemi hakkında Avrupa'da algıları nelerdir?

Kılıçdaroğlu ve hatalı bir başlangıç yaptı ve ardından AB'nin Türkiye raportörü Ria Oomen-Ruijten karşı iddialarla ilgili tutumunu düzeltildi. [Recep Tayyip] Erdoğan ve Baykal'ın aksine, Kılıçdaroğlu, bir tatlı dilli, mütevazi ve güleryüzlü bir liderdir, ama çok güçlü bir mesaj vardır. Baykal her zaman, ya o ya da CHP'nin yanlış olduğunu söylemek için kullanılan o özeleştiri yapan asla. Tam tersine, Kılıçdaroğlu eleştiriye değil sadece diğer tarafı suçlayarak daha açıktır. Kılıçdaroğlu yaklaşımı hakkında başka bir şey o, Türkiye'de din özgürlüğü sorunu ile ilgili görüşmeler olduğunu. Türkiye'de böyle bir sorun olmamıştır beri bu CHP göre, çok şaşırtıcı değildir. Kılıçdaroğlu, CHP sorunu çözmek söyledi! görevlileri her zaman Türkiye'nin laik bir devlet olduğunu yineledi gibi bu oldukça CHP için yeni bir yaklaşımdır.

Türkiye Avrupa'dan laik bir devlet gibi görünüyor mu?

Bu Türk Anayasası laik biri olarak Türk devleti ifade eder halde değildir. Diyanet İşleri Başkanlığı Sünni İslam'ın sadece denetler; onlar devletin gözünde var olmayan olarak Alevilik ya da diğer dinlerin dikkate alınmamaktadır. Türkiye onu dini inançları nedeniyle üniversiteye yetişkin bir kadın girdi yasaklıyor. CHP, ancak daha önce bir sorun olarak bu konuda görmemiştir şimdi yok. CHP yan tarafındaki bir başka çarpıcı gelişme Kılıçdaroğlu, onlar Kürt sorunu ile ilgili şiddete bir son istiyor ve bu konuda hükümetin çabalarını destek vereceğini söyledi olmasıdır. Kılıçdaroğlu da henüz Kürtçe eğitim hakkında ayrıntılı bilgi vermeden Kürt haklarını savundu, ancak tüm bu CHP'nin değişim rüzgarları göstermektedir. Bu CHP için yeni bir dildir.

Kılıçdaroğlu Avrupalılar Türkiye'de bir ses muhalefet hakkında yükselişi bir sürü verdi Yani?

Bu Türkiye için büyük bir kazanç olacaktır. Türkiye'nin Kürt sorunu ve din özgürlüğü gibi tartışmalı konuları çözmek için halk, geniş çaplı bir toplumsal destek gerekir. Yapay gerilimler Türkiye için zararlı olmuştur. Bu yapay gerilimler de bazı sorunlar çözmek için değil, devlet için bahaneler yarattık. Başbakan Erdoğan bu konuda bazı hatalar yaptım. Örneğin, o tutkuyla tümüyle yeni bir anayasanın kabulü savundu rağmen, o yeni anayasanın Adalet ve Kalkınma Partisi (AK Parti) karşı bir kapatma davası ve gecikmiş yapma sormadan sipariş türban sorununu çözmek için Anayasa değişikliği için çalıştı .

Biz Türkiye örneğinde askıya kısımlarının ve Kıbrıs'la ilgili olduğunu süspansiyon tamamen siyasi nedenlerle bu yana bugün askıya alındı bile, onlar yarın açılabilir farkına varmalıdır. Önemli olan müzakere etmek Türkiye'nin hazır olduğunu. Türk hükümeti, AB müktesebatına açıkça görülüyor hazır olduğu izlenimini vermiyor. Türkiye ne yapacağını bilir. Müzakere tablonun iki ucunda oturup anlamına gelmez ve yeni kararlar. Türkiye'nin politikalarının bir sayısını değiştirebilirsiniz - onlar gıda, çevre, toplum ya da tarım ile ilişkili. Ama Türkiye'de yıllardır yapmadı. Türkiye için gerekli alanlarda politika değişiklikleri gerçekleştirmek için 2008 yılında sadece mekanizmalar kuruldu. Tabii ki, Avrupa'nın karşı Türkiye'nin tutumu etkilemiş dış psikolojik faktörler vardır, ama bu AB'ye girmek Türkiye'nin kararlılığını etkilemez. Türkiye'de hangi Doğu Avrupa ülkelerine ve AB dahil edildi, şimdi üç ila beş yıl içinde, içinde Balkan ülkelerinin AB'ye girecek bir dönem olacak regli ve Türkiye'nin bu treni kaçırmaması gereken. Bu nedenle, Türkiye'nin bu yüzden siyasi engellerin kaldırılması olduğunda, kapalı bölümden herhangi açmaya hazır olmalı, bölümleri kolayca söylenebilir açtı.

Ne bu bu şekilde gider değilse ne bekliyorsunuz?

tarihi bir fırsat kaçırmış olduğu zaman, yeniden olabilir zaman bilemezsiniz.

'Için giriş tarihini Türkiye'de imkansız önce Kıbrıs sorununa çözüm'

Öte yandan güçlü Avrupa devletleri her zaman Türkiye'nin üyelik sorunu cesaret verici bir işaret değildir açık uçlu bir süreç olduğunu ve Türkiye'deki söylemeye çalışıyorum. Bu kabul edilebilir mi?

retorik Bu tip genellikle Türkiye'nin AB'ye katılım konusunda Avrupa korkularını hafifletmek için bir yol olarak geliyor. Türkiye ile devam etmektedir müzakerelerin tam üyelik olduğuna dair hiçbir şüphe yoktur. Türkiye, ancak sendika bir tarih talep etti gerçekte, bu Türkiye-Kıbrıs ve Türkiye-Yunanistan ilişkileri normalize önce mümkün değildir. Bu bir önkoşuldur. , Türkiye'nin dahil edilmesi için bir tarih onayı Yunanistan ve Kıbrıs için mümkün değildir. Şu anda bir tarih olan masada olması gereken bir konu değildir. En önemli konu şu anda Türkiye'nin demokratikleşmesi olduğunu. Avrupa Parlamentosu Yeşiller olarak, her zaman biz o gelince Türkiye'nin AB üyeliğine destek olacağını söylüyorlar. Kim şimdi ön plana üyelik sorunu getiriyor?

Kim yapar?

Avrupa'da aşırı milliyetçiler. Türkiye'nin bütün kriterleri uygun zaman, Türkiye'nin üyeliğine karşı olan çevrelerin elinde Türkiye'ye karşı bir şey olacağını söylüyorlar. Onlar tek bir argüman ile kalacak: "Bu bir Hıristiyan ülke değil çünkü Türkiye istemiyoruz." Ve bu AB ne temel soru için bize getiriyor. bir Hıristiyan kulübü veya evrensel değerlerin şekillendirdiği bir sendika var mı?

ne onlar hem Türkiye hem de AB için sonuçları açısından, Türkiye'nin AB üyesi olmak ne olur?

Hem AB hem de Türkiye kaybeder. Türkiye ve AB kararlarında söz etkili, ekonomik ve siyasi çıkarlarını savunmak mümkün olmayacaktır şansını kaybedersiniz. Biz gümrük birliği çerçevesinde zaten bu bkz. AB'nin Orta Doğu'da bir oyuncu olmak için şans kaybedersiniz. A "hayır" Hollanda'da [Geert] Wilders gibi AB'nin iç siyasi ruhu ve yeni aşırı sağ hareketler için açık kapılar, etkileyecektir Türkiye'nin üyelik için. Ama bu ikisi için dünyanın sonu değil.

'Anayasa değişiklik paketi Avrupa'da geniş destek buldu'

Türkiye sadece önemli bir referandum dönemi geçirdi. Bu nasıl Avrupa'da görülmüştür?

Ali Yurttagül

O Avrupa Parlamentosu Yeşiller için bir siyasi danışmanıdır. O Avrupa Birliği dersleri Ankara Üniversitesi ve Freie Universität Berlin okudu. O başından itibaren Yeşiller ile çalışıyor, ve 1985'ten bu yana AP'nin bir politik danışman olmuştur.

Biz her zaman Türkiye'nin 1980 darbesinin Anayasa ile AB'ye girmek mümkün olmayacağını söyledi. Gerçekten de, Anayasa değişikliği bile, çok bireysel hak ve özgürlüklerin verilmesi daha bireye karşı devleti korumak eğilimi onun ruhu, değişim asla. Bu nedenle, yeni bir anayasa şart iktidar partisi olduğu gibi her zaman savundu. Ancak, tamamen yeni bir anayasa taslağı Türkiye'de kolay olmadı - muhalefet özellikle yapıcı bir rol oynamadı. son anayasa değişikliği paketi ile ilgili olarak, biz 26 tüm maddelere destekledi. Özellikle bu yirmi dört oldukça Türk toplumu için ve AB müktesebatı ile uyum açısından önemlidir. Örneğin, askeri mahkemelerin yargı kısıtlanması, kadın haklarının güvence altına alınması, darbe failleri için dokunulmazlık hibe geçici Madde 15, kaldırılması, yargı Yüksek Askeri Şura [YAŞ] kararları açılması, vb Biz de desteklenen Ne Anayasa Mahkemesi ne de Hakimler ve Savcılar [HSYK] Üst Kurulu bağımsız olarak yapılandırılmış olduğu için yargının yeniden yapılandırılması değişiklikler - 367 kararını hatırlayın! Türkiye ile AB'nin tüm rapor, HSYK yapısı birinci derece hakim ve savcıların beri sorgulanmaktadır Çevrede temsil olmamıştı HSYK saydam olmamıştı. Bu nedenle, Türkiye'nin anayasal değişiklik paketi Hıristiyan Demokratlara Yeşiller arasında Avrupa'da geniş çaplı bir destek buldu. En önemlisi, paket geçişini tamamen yeni bir anayasa konulu tartışma için bir platform sağlamıştır. Yeni bir anayasa seçimlerden sonra mümkün olacağı açıktır.

Eğer bu yapay gerilimler ayrıntılı misiniz?

Bir örnek CHP yetkilileri, Anayasa değişikliği paketinin 24 makale ile sorunumuz yok "dedi karşın, bu makaleleri Parlamentosu'nda geçmesine izin vermedi olmasıdır. Bunun yerine, TBMM'de bir boykot vardı. bu makaleleri bazı Parlamentosu'nda onaylandı olsaydı, hükümet bir reform paketi olarak referanduma onları almış olmaz. Başka bir örnek, bir parti kapatmadan önce meclis onayı gerekli reform paketinin tamamını ilgilendiriyor. Bu reformlarla ilgili oylamada ikinci turda reddedilmiştir. Parlamento son savcı parti karşı açılan kapatma davasının başlatılması olup olamayacağı konusunda söz verirdi. Brüksel olan partiler seçimleri boykot birkaç kez, kapatma davaları konu olmuştur [Barış ve Demokrasi Partisi] BDP milletvekilleri tarafından alınan tutum asla anlamayacak. Türkiye'de daha fazla demokrasi talep ederseniz, bu gibi suni gerginlikler meşgul olamaz. Ama Türk kamuoyu "dur" o dedi ve paketini onayladı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.