11 Ekim 2010 Pazartesi

TÜRKİYE'NİN BÜYÜME HEDEFLERİ TUTARSA YIL SONUNDA 6,8 ORANINDA EKONOMİK GELİŞME SAĞLANACAK.

Hükümet önemli makroekonomik göstergelerin orta vadede hedeflerini revize Türkiye'nin çağırdılar gelen son pembe rakamlar olarak 2010 yıl sonu için yüzde 6,8 ile yüzde 3,5 arasında büyüme hedefi artmıştır. Devlet Planlama Teşkilatı (DPT) tarafından hazırlanan 2011-2013 Orta Vadeli Ekonomik Program Türk kabinesi tarafından onaylandı ve Resmi Gazete'de yayımlanmıştır.



Programın temel amacı, büyüme istikrar işsizliğin azaltılması, kamu kesimi dengesi iyileştirilmesi ve fiyat tutarlılık sağlanması, artan refah programları olarak tanımlandı. o 2010 için yüzde 6,8, 2011 için yüzde 4,5, 2012 için yüzde 5, 2013 için yüzde 5,5 olarak büyüme oranı tahmini ise plan, yatırım, istihdam ve ihracat için destek odaklı bir büyüme stratejisi öneriyor.

Program nominal faiz oranlarının yükselmesi ve 2011 yılında sınırlı olacak muhtemelen 2011 yılında tek haneli sabit kalacak önermişti. kişi başına GSYİH gelince, orta vadeli program, 2010 yılında 10.043 $ tahmini. Bu rakam 11.405 $ 2012 ve $ 12.157 sonraki yıl için, 10.620 $ ile 2011 yılında artacak.

Hükümet yeni bir orta vadeli ekonomik program başlattı. Bu maliye politikaları yürüten kemer sıkma uyan ise 2010 için yüzde 6.8 'e ekonomi için büyüme oranı hedefi revize edilmiştir. Ancak, programın tanıtımı hükümetin tamamen uzun zamandır beklenen mali kural mevzuatı kadar vereceğini endişeleri yem olabilir

Tüketici fiyatları endeksi (TÜFE) program sırasıyla, takip eden yıllarda yüzde 4,9, 2010 ve 5.3, 5 yüzde 7,5 ile Merkez Bankası'nın tahminleri doğrultusunda vardı içinde hedefler. Ayrıca programın gıda sektöründe fiyat seviyesi, bu yıl için yüzde 7 civarında ve aynı zamanda petrol fiyatları $ 80-85 civarında hover edeceği varsayılmıştır olacağı tahmin edilmektedir.

ekonominin büyüme yanı sıra, orta vadeli plan aynı zamanda bakışta istihdam artırmak için daha esnek düzenlemeler bir dizi koymak. Hedef programın dönem sonunda 1,5 milyon işsizliğin azaltılmasıdır. Programın tahminlerine göre gerçekleşmiş ise 2011 yılı sonunda işsizlik oranı yüzde 11,4 olacak.

Program harcamalarını kontrol tutmak ve yavaş yavaş açıkları hurda politikasını devam ederek mali disiplini uymak planlıyor. Örneğin, 2010 yılı sonunda, GSMH içinde kamu kesimi açığı ve yüzde 3,4 olmak üzere 2013 yılında programın sonunda yüzde 1,2 seviyesine gerileyeceği tahmin edilmektedir. 2010 için ve bu oran programın dönem sonuna kadar yüzde 1,7 artacak dedi - faiz ödemeleri ve özelleştirme gelirleri hariç - Ayrıca, kamu kesimi dengesi için yüzde 1 bir hedef belirlemek. GSYİH ile ilgili toplam kamu harcamaları ve 2010 civarında 39,1 oranında olduğu, 2013 yılında 36,1 'e düşmesi bekleniyor. o 36.1 oranında gerilemesi bekleniyor, oysa yanı sıra, GSYİH üzerinde genel devlet harcamaları, bu yıl 39,1 oranında olacak.

2010 yılında 34.4 'den yüzde programın sonunda yüzde 32,6 düşecek - faiz ödemeleri hariç - program toplam kamu harcamaları öngördü. Kamu gelirlerinin - özelleştirmelerin akan para hariç - GSYİH üzerinde, diğer taraftan, 2010 yılında yüzde 35 ve 2013 yılında 34,3 oranında olduğu tahmin ediliyor.

Devletin vergi yükü - Sosyal güvenlik primleri ve vergi hariç itirazları ve tazminatlar ile ödemeler dahil - GSYİH üzerinde 2010 yılı sonuna kadar 26.2 oranında olacak ve 2011 yılında 26,4 'e kadar kenar olacaktır. Ancak, program 2013 yılına kadar 26,2 oranında tekrar düşecek öngörüsünde bulundu.

Orta Vadeli Ekonomik Programı için, devletin nominal borç stoku - olarak AB müktesebatına tanımlanan - 2009 yılında yüzde 45,5 seviyesine, bu yıl sonunda 42.3 'e düşecek. Bu oran giderek bu program 2013 yılında sona ereceği için yüzde 36,8 ulaşana kadar azalmaya devam edecek.

Bütçe açığı önemli ölçüde düşmesine

Sayılar hükümetin gelecek yıl Haziran ayında yapılacak muhtemel genel seçimler, önümüzdeki rağmen böyle maliye politikalarının yürütülmesinde kemer sıkma kendini işlemekle olduğunu göstermektedir. Yaygın bir mali kural sorunu söz konusu olduğunda da süreci yönetmek için değil eleştirilmiştir. kural ilişkin mevzuatın Onun belirsiz ertelenmesi ülkenin borç stokunun zararına yatırım kadar mali disiplin ve dişli gevşetmek için hükümetin niyeti olarak algılandı. Yeni Orta Vadeli Ekonomik Program tanıtımı bu endişeleri hafifletmek için tasarlanmıştır.

. Mali kural açığı dizginlemek kurarken, böylece uzun vadede ekonominin sürdürülebilir büyüme sağlanması, bu büyüme hızı ve bütçe açığı üzerinde kriterler uymak zorunlu kılardı.

Orta vadeli program projeler 2011 yılı sonuna kadar TL 33400000000 bir bütçe açığı 14 milyar TL olan faiz dışı fazla. Ancak, açığın önümüzdeki yıllarda kademeli olarak azalacak. 2012 yılında, o TL 32260000000 ve 24360000000 TL programın son yılında aşağı düşüş olacağı tahmin edilmektedir. Ancak, faiz dışı fazla için rakam 2.013 TL 25640000000 ve 2012 TL 20240000000 e yükselmesi bekleniyor. dikkate alarak bu rakamlar, GSYİH üzerinde faiz dışı fazla oranının 2012 yılında yüzde 1,5 ve 2013 yılında yüzde 1,7, gelecek yıl yüzde 1,2 olacak.

Merkezi yönetim bütçe giderleri de temel makroekonomik göstergelerin beklentilerini dikkate programı belirlendi, öncelikleri önemli politika belgeleri ve sivil idarenin ihtiyaçları da yola çıktı. Sonuç olarak, merkezi yönetim bütçe harcamalarının 2012 için, gelecek yıl için TL 312.520.000.000 TL'ye 339.320.000.000 kuruldu ve 2013 TL 359.100.000.000.

Program ayrıca dikkate makroekonomik göstergeleri ve yurtiçi ve yurtdışı pazarlarda bütçe gelirleri üzerindeki muhtemel etkileri, olası gelişmeler ve uzun vadeli eğilimler ile ilgili beklentilerini alarak, merkezi bütçe gelirleri için de tahminler yaptı. Buna göre, merkezi bütçe gelirlerinin 2.012 TL 307.000.000.000, 2011 TL 279.000.000.000 olması ve 2013 yılında 334.740.000.000 TL tahmin edilmiştir.

ticaret açığı hafif iyileşme

Ekonomik planı da dünya ticaretinin küresel mali krizden öneriliyor. Sonuç olarak, Türkiye'nin ihracatının yüzde 12,7, yıllık ortalama artış olarak ayarlanmıştır hedef pazarlarda toparlanma bir ivme paralel kazanacaktır. Son olarak, ihracatın 2013 yılı sonunda 160.000.000.000 $ ulaşması bekleniyor. Öte yandan, aynı zamanda Türkiye'nin ithalat da iç pazarın büyümesi sonucunda bir yukarı yönlü eğilimin göreceği tahmin ediliyor, program sonu itibarıyla 245.000.000.000 $ ulaşmak için yılda ortalama yüzde 11,7 oranında bir artış öngörüyoruz, okumak 2013.

Onlar yakından ödeme hesaplarının ülkenin dengesi ile ilgili bugüne Program ayrıca turizm gelirleri ile ilgili beklenti sağladı. Turizm yatırımları için turizm olanakları çeşitlendirmek için ülkenin diğer bölgelerine iyi gelişmiş bölgelerinden kayacaktır. bölgelerin, tarihsel, sosyal, doğal ve kültürel çevrenin korunması ve onlara turizmine müsait yapmak için geliştirilmiş. uluslararası pazarda daha fazla öneme sahip Türk turizm sektörünün payının artırılması için diğer ülkelerde Türkiye'ye teşvik verilecek.

turizm gelirlerinin payı program döneminde GSYİH'nin yüzde 3 olması bekleniyor. daha rekabetçi bir ortamda ve orta ölçekli işletmelerin (KOBİ) finansal araçlar daha iyi erişim verilecektir küçük oluşturmanıza yardımcı olması için, program göre. esnaf ve sanatkarlar sayısını artırmak için destek ve teşvikler sağlanacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.