11 Ekim 2010 Pazartesi

TÜRKİYE'NİN BÜYÜME HEDEFLERİ TUTARSA YIL SONUNDA 6,8 ORANINDA EKONOMİK GELİŞME SAĞLANACAK.

Hükümet önemli makroekonomik göstergelerin orta vadede hedeflerini revize Türkiye'nin çağırdılar gelen son pembe rakamlar olarak 2010 yıl sonu için yüzde 6,8 ile yüzde 3,5 arasında büyüme hedefi artmıştır. Devlet Planlama Teşkilatı (DPT) tarafından hazırlanan 2011-2013 Orta Vadeli Ekonomik Program Türk kabinesi tarafından onaylandı ve Resmi Gazete'de yayımlanmıştır.



Programın temel amacı, büyüme istikrar işsizliğin azaltılması, kamu kesimi dengesi iyileştirilmesi ve fiyat tutarlılık sağlanması, artan refah programları olarak tanımlandı. o 2010 için yüzde 6,8, 2011 için yüzde 4,5, 2012 için yüzde 5, 2013 için yüzde 5,5 olarak büyüme oranı tahmini ise plan, yatırım, istihdam ve ihracat için destek odaklı bir büyüme stratejisi öneriyor.

Program nominal faiz oranlarının yükselmesi ve 2011 yılında sınırlı olacak muhtemelen 2011 yılında tek haneli sabit kalacak önermişti. kişi başına GSYİH gelince, orta vadeli program, 2010 yılında 10.043 $ tahmini. Bu rakam 11.405 $ 2012 ve $ 12.157 sonraki yıl için, 10.620 $ ile 2011 yılında artacak.

Hükümet yeni bir orta vadeli ekonomik program başlattı. Bu maliye politikaları yürüten kemer sıkma uyan ise 2010 için yüzde 6.8 'e ekonomi için büyüme oranı hedefi revize edilmiştir. Ancak, programın tanıtımı hükümetin tamamen uzun zamandır beklenen mali kural mevzuatı kadar vereceğini endişeleri yem olabilir

Tüketici fiyatları endeksi (TÜFE) program sırasıyla, takip eden yıllarda yüzde 4,9, 2010 ve 5.3, 5 yüzde 7,5 ile Merkez Bankası'nın tahminleri doğrultusunda vardı içinde hedefler. Ayrıca programın gıda sektöründe fiyat seviyesi, bu yıl için yüzde 7 civarında ve aynı zamanda petrol fiyatları $ 80-85 civarında hover edeceği varsayılmıştır olacağı tahmin edilmektedir.

ekonominin büyüme yanı sıra, orta vadeli plan aynı zamanda bakışta istihdam artırmak için daha esnek düzenlemeler bir dizi koymak. Hedef programın dönem sonunda 1,5 milyon işsizliğin azaltılmasıdır. Programın tahminlerine göre gerçekleşmiş ise 2011 yılı sonunda işsizlik oranı yüzde 11,4 olacak.

Program harcamalarını kontrol tutmak ve yavaş yavaş açıkları hurda politikasını devam ederek mali disiplini uymak planlıyor. Örneğin, 2010 yılı sonunda, GSMH içinde kamu kesimi açığı ve yüzde 3,4 olmak üzere 2013 yılında programın sonunda yüzde 1,2 seviyesine gerileyeceği tahmin edilmektedir. 2010 için ve bu oran programın dönem sonuna kadar yüzde 1,7 artacak dedi - faiz ödemeleri ve özelleştirme gelirleri hariç - Ayrıca, kamu kesimi dengesi için yüzde 1 bir hedef belirlemek. GSYİH ile ilgili toplam kamu harcamaları ve 2010 civarında 39,1 oranında olduğu, 2013 yılında 36,1 'e düşmesi bekleniyor. o 36.1 oranında gerilemesi bekleniyor, oysa yanı sıra, GSYİH üzerinde genel devlet harcamaları, bu yıl 39,1 oranında olacak.

2010 yılında 34.4 'den yüzde programın sonunda yüzde 32,6 düşecek - faiz ödemeleri hariç - program toplam kamu harcamaları öngördü. Kamu gelirlerinin - özelleştirmelerin akan para hariç - GSYİH üzerinde, diğer taraftan, 2010 yılında yüzde 35 ve 2013 yılında 34,3 oranında olduğu tahmin ediliyor.

Devletin vergi yükü - Sosyal güvenlik primleri ve vergi hariç itirazları ve tazminatlar ile ödemeler dahil - GSYİH üzerinde 2010 yılı sonuna kadar 26.2 oranında olacak ve 2011 yılında 26,4 'e kadar kenar olacaktır. Ancak, program 2013 yılına kadar 26,2 oranında tekrar düşecek öngörüsünde bulundu.

Orta Vadeli Ekonomik Programı için, devletin nominal borç stoku - olarak AB müktesebatına tanımlanan - 2009 yılında yüzde 45,5 seviyesine, bu yıl sonunda 42.3 'e düşecek. Bu oran giderek bu program 2013 yılında sona ereceği için yüzde 36,8 ulaşana kadar azalmaya devam edecek.

Bütçe açığı önemli ölçüde düşmesine

Sayılar hükümetin gelecek yıl Haziran ayında yapılacak muhtemel genel seçimler, önümüzdeki rağmen böyle maliye politikalarının yürütülmesinde kemer sıkma kendini işlemekle olduğunu göstermektedir. Yaygın bir mali kural sorunu söz konusu olduğunda da süreci yönetmek için değil eleştirilmiştir. kural ilişkin mevzuatın Onun belirsiz ertelenmesi ülkenin borç stokunun zararına yatırım kadar mali disiplin ve dişli gevşetmek için hükümetin niyeti olarak algılandı. Yeni Orta Vadeli Ekonomik Program tanıtımı bu endişeleri hafifletmek için tasarlanmıştır.

. Mali kural açığı dizginlemek kurarken, böylece uzun vadede ekonominin sürdürülebilir büyüme sağlanması, bu büyüme hızı ve bütçe açığı üzerinde kriterler uymak zorunlu kılardı.

Orta vadeli program projeler 2011 yılı sonuna kadar TL 33400000000 bir bütçe açığı 14 milyar TL olan faiz dışı fazla. Ancak, açığın önümüzdeki yıllarda kademeli olarak azalacak. 2012 yılında, o TL 32260000000 ve 24360000000 TL programın son yılında aşağı düşüş olacağı tahmin edilmektedir. Ancak, faiz dışı fazla için rakam 2.013 TL 25640000000 ve 2012 TL 20240000000 e yükselmesi bekleniyor. dikkate alarak bu rakamlar, GSYİH üzerinde faiz dışı fazla oranının 2012 yılında yüzde 1,5 ve 2013 yılında yüzde 1,7, gelecek yıl yüzde 1,2 olacak.

Merkezi yönetim bütçe giderleri de temel makroekonomik göstergelerin beklentilerini dikkate programı belirlendi, öncelikleri önemli politika belgeleri ve sivil idarenin ihtiyaçları da yola çıktı. Sonuç olarak, merkezi yönetim bütçe harcamalarının 2012 için, gelecek yıl için TL 312.520.000.000 TL'ye 339.320.000.000 kuruldu ve 2013 TL 359.100.000.000.

Program ayrıca dikkate makroekonomik göstergeleri ve yurtiçi ve yurtdışı pazarlarda bütçe gelirleri üzerindeki muhtemel etkileri, olası gelişmeler ve uzun vadeli eğilimler ile ilgili beklentilerini alarak, merkezi bütçe gelirleri için de tahminler yaptı. Buna göre, merkezi bütçe gelirlerinin 2.012 TL 307.000.000.000, 2011 TL 279.000.000.000 olması ve 2013 yılında 334.740.000.000 TL tahmin edilmiştir.

ticaret açığı hafif iyileşme

Ekonomik planı da dünya ticaretinin küresel mali krizden öneriliyor. Sonuç olarak, Türkiye'nin ihracatının yüzde 12,7, yıllık ortalama artış olarak ayarlanmıştır hedef pazarlarda toparlanma bir ivme paralel kazanacaktır. Son olarak, ihracatın 2013 yılı sonunda 160.000.000.000 $ ulaşması bekleniyor. Öte yandan, aynı zamanda Türkiye'nin ithalat da iç pazarın büyümesi sonucunda bir yukarı yönlü eğilimin göreceği tahmin ediliyor, program sonu itibarıyla 245.000.000.000 $ ulaşmak için yılda ortalama yüzde 11,7 oranında bir artış öngörüyoruz, okumak 2013.

Onlar yakından ödeme hesaplarının ülkenin dengesi ile ilgili bugüne Program ayrıca turizm gelirleri ile ilgili beklenti sağladı. Turizm yatırımları için turizm olanakları çeşitlendirmek için ülkenin diğer bölgelerine iyi gelişmiş bölgelerinden kayacaktır. bölgelerin, tarihsel, sosyal, doğal ve kültürel çevrenin korunması ve onlara turizmine müsait yapmak için geliştirilmiş. uluslararası pazarda daha fazla öneme sahip Türk turizm sektörünün payının artırılması için diğer ülkelerde Türkiye'ye teşvik verilecek.

turizm gelirlerinin payı program döneminde GSYİH'nin yüzde 3 olması bekleniyor. daha rekabetçi bir ortamda ve orta ölçekli işletmelerin (KOBİ) finansal araçlar daha iyi erişim verilecektir küçük oluşturmanıza yardımcı olması için, program göre. esnaf ve sanatkarlar sayısını artırmak için destek ve teşvikler sağlanacaktır.

HSYK ÜYELERİ EMEKLİLİĞİNE BİR KAÇ GÜN KALA İSTİFA EDEREK HÜKÜMETE TEPKİLERİNİ GÖSTERDİLER.

yargıçlar ve Savcılar (HSYK) Üst Kurulu yedi üyesi - dört ilköğretim üyeleri ve üç yedek üyeden - Adalet Bakanlığı politikaları kurulu düzgün çalışması için izin vermediğini savunarak, Pazartesi günü görevlerinden istifalarını açıkladı .


Ancak üyelerin çoğu birkaç gün ve hafta içinde emekli bağlı oldukları gerçeğini öncesinde istifalarını yeni HSYK üyeleri seçmek için yaklaşan seçimlerle ilgili yargı mensupları etkilemeye yönelik olup olmadığı üzerinde sorununu gündeme getirmiştir.

Istifa üyeleri de yönetim kurulu başkan yardımcısı olan Kadir Özbek, Suna Türkoğlu, Musa Tekin, Orhan Cem Erbük, Fatma Anıl Genç, Hatice Ceyda Keyman ve Ayşe Albayrak Doğan olarak belirlendi.

Özbek HSYK üyeleri bu nafile Adalet Bakanlığı, toplantıya çağırma kararı veya ses görüşleri yapmak izin vermediği bir tahta parçası kalması bulduk bir basın toplantısında açıkladı. Dikkat çekti "HSYK tartışmalar için bir konu haline gelmiştir ve bu nedenle, zarar görmüş" ve yönetim kurulu 17 Ağustos tarihinden bir toplantı için izin olmamıştır şikayet etti.

"Ama bizim endişeleriniz Adalet Bakanlığı haberdar altını çizmek üzüldüm bakanlık gerekli işlem başarısız" dedi.

HSYK ve Adalet Bakanlığı, Türkiye'nin en kritik soruşturmalar nezaret üst savcıların geleceği orta Ağustos'tan bu yana oran olmuştur. Yönetim kurulu, ama durum yanı sıra 100'ü aşkın hakim ve savcı Balyoz, Poyrazköy, Kafes ve Temizöz'ün durumlarda gelen Ergenekon savcısı Zekeriya Öz'ün kaldırmak taşındı bakanlığa kuvvetle hareket direndi. Ergenekon hükümeti devirmeye çalışan suçlanan bir gizli suç örgütüdür. Müzakere kurulunun ısrarlı taleplerine Türkiye'nin en önemli dava olarak hakim ve savcıların kurtulmak nedeniyle askıya alınmıştı.


Ali Suat Ertosun gemide görevinden korumalı vardı.

Adalet Bakanlığı, hakim ve savcıların kaldırılması cezaevinden terör ile ilgili durumlarda bir parçası olarak suçlanan onlarca serbest kolaylaştırmak olacağına inanıyor. Özbek göre, HSYK, ama hakim ve savcıların geleceği konusundaki çıkmazın üzerinde bir uzlaşmaya varmak için bir toplantıya Adalet Bakanlığı çağırdı bakanlığı bir müzakere masasına oturmayı reddetti.

Özbek ayrıca her üye ayrı ayrı bırakmak için kendi kararını nedeniyle HSYK üyelerinin istifalarını bir "grup kararı" olmadığını söyledi. "Istifa HSYK üyeleri Yargıtay Yargıtay ve Danıştay hakimleri de kalacaktır" diye ekledi.

Ancak, Türkiye'nin önde gelen hukukçuları göre, istifaların HSYK üyelerinin çoğu önümüzdeki günlerde emekli bağlı olarak bir "taktik hamle" dir. Özbek 2 Aralık tarihinde emekli ayarlı iken ofisinde Tekin'in dönem bildiriliyor, iki gün içinde sona erecek oldu.

Ahmet Gundel, Temyiz Yargıtay eski bir savcı, tüm üyelerin konumlarını çıkmak olsaydı HSYK daha akla yakın adım atmış olacağını söyledi. "Yönetim kurulu üyeleri önceden kendi istifa ettiğini açıkladı. Bana göre, bunun bir propaganda türüdür. Onlar medyanın dikkatini çekmek istedim "diye kaydetti ve istifa için listelenen Özbek nedenlerle gerçeği yansıtmıyor sözlerine ekledi. "İstifalar tetikleyen başlıca nedeni yargı tarafsızlığını sağlamak için alınması son adımlar kaynaklanan üst judiciary arasında huzursuzluk," diye ekledi.

12 Eylül referandumda onaylanan anayasa değişiklik paketi HSYK yapısında değişiklik tanıttı. paketi ile, HSYK mevcut yedi yerine 22 üyesi olacak. Seçim kuruluna yeni üyelerini seçmek için gelecek hafta yapılacak.

Adalet Bakanlığı, içinde bakanlık kurulu düzgün çalışması için izin vermediğini Özbek iddiaları reddetti Pazartesi günü bir bildiri yayınladı.

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan da, dün istifalar hakkında konuştu ve konumlarını çıkmak için yönetim kurulu üyeleri tarafından kararların hükümeti ile bağlantılı değildir "dedi. "Kimin açısından ofis yönetim kurulu üyeleri [yakında] konumlarını bırakıyor sona erer. ilkeleri anayasa değişikliği paketinde yer ile ve yeni üyelerin göre seçilecek "dedi.

Bazı gözlemciler, HSYK üyelerinin istifalarını ile yaklaşan seçimler hakkında yargı mensupları etkilemeye diledi inanıyorum. Aynı zamanda HSYK üyesi Ali Suat Ertosun gemide görevinden korumalı nedenini sorguladı.

terörist Kürdistan İşçi Partisi'nin (PKK) kentsel kol - - ve hapisteki Col içine Ertosun o Ergenekon soruşturması yürüten savcıların kaldırılması ve Kürt Demokratik Konfederasyonu (KCK) soruşturmayı ima ettiğinde geçen yıl mercek altına geldi Türkiye'nin güneydoğusunda 1990'lı yıllarda jandarmalar tarafından sivillere onlarca öldürme bağlantılar şüphesi bulunmuyor. Cemal Temizöz'ün.

baza

TÜRKİYE DOĞU BLOK ÜLKELERİNDE YENİ BİR STRATEJİK HAMLE YAPMAYI PLANLIYOR.

Ali Yurttagül, Avrupa Parlamentosu Yeşiller için bir siyasi danışman, Türkiye'nin AB üyeliği yolunda dikilen engelleri çoğunlukla siyaset bağlıdır ve onlar kaldırılabilir söyledi. O neyin önemli olduğunu açık ve şu anda engellenen bölümden herhangi bir tam Türkiye'nin hazır olduğunu açıklar.


"Türkiye, siyasi engeller kaldırılır, bu nedenle zaman bloke bölümden herhangi açmaya hazır olmalıdır bölümden kolayca söylenebilir açıldı" diye Pazartesi Talk için Today's Zaman söyledi.

Yurttagül göre, Türkiye sırası Balkan ülkelerinin AB'ye girecek dönemi kaçırmamak müktesebat ile uyum için hazır olmalıdır. Türkiye'nin AB girişimi üzerine yapılan tartışmalar sadece 3 Ekim 2005 tarihinde AB katılım müzakerelerinin başlamasıyla, beşinci yıldönümü geçti beri devam ettikçe o ziyaret olduğu gibi o İstanbul'da sorularımızı yanıtladı olarak, Yurttagül ilerleme ve eksikliklerin her iki tarafta değerlendirildi iş.

'Türkiye içinde Doğu Avrupa ülkeleri ve AB dahil edildi, şimdi üç ila beş yıl içinde, içinde Balkan ülkelerinin AB'ye girecek bir dönem olacak regli ve Türkiye'nin bu treni kaçırmaması gereken. Bu nedenle, Türkiye'nin bu yüzden siyasi engeller kaldırılır zaman bloke bölümden herhangi açmaya hazır olmalı, bölümleri kolayca 'söylenebilir açıldı

devam eden müzakerelerin beşinci yıldönümünde Türkiye ile açılan fasılların bilanço baktığımızda, sadece bir bölüm tamamlandı. askıya alınmıştır toplam 35 bölüm ve bu 33 bölüm, 18, 33 dışarı görüşmeler vardır. Türkiye de AB'ye üyelik yolunda çok az gerçekten yapılabilir mi?

Türkiye'nin bu Avrupa Birliği tarihinin en uzun süre bir aday ülke olarak kalmıştır tek ülke gibi görünüyor. Bu coğrafya, kültür ve ekonomi açısından büyük bir ülke olarak Türkiye ile Kuşkusuz müzakereler kolay değildir. Hırvatistan'da almak olduğu için bu konuda Türkiye'den Avrupa'ya kabul etmek kolay değildir. Bu nedenle, müzakerelerin zor olacağını bir sürpriz olmamıştır. Ancak Türkiye'nin şu anda daha iyi durumda olabilir. 17 Aralık 2004 Brüksel zirvesinde tarih AB liderlerinin Türkiye ile katılım müzakerelerinin açılmasına karar olduğunu olmasına rağmen, Türkiye'nin 2006 yılına kadar bir baş müzakerecisi yoktu.

Ne AB üyelik yolunda Türkiye'nin başarısızlığı ile ilgili diğer faktörler nelerdir?

beş yıl katılım müzakerelerinin başlamasından bu yana geçmiş olsa da, baş müzakerecisi çevresinde etkin bir Türk kadrolar vardır. Bunun bir nedeni, Türkiye'de 2005-2007 arası, kendi iç sorunları karışmış olduğunu ve AB konularında yeterli eğilememektedir olmasıdır. önemli dış faktörler, Kıbrıs sorunu, örneğin, bu bağlamda da vardır. AB ve Rumlar ve Fransa tarafından engellendi beş bölümden tarafından engellendi altı bölümden tarafından engellendi sekiz fasıl var. Ama aynı zamanda sosyal hakları ile ilgili bölüm gibi, Türkiye'nin iç sorunları nedeniyle açılamayan bölümler vardır. Türkiye ILO [Uluslararası Çalışma Örgütü] uygun olarak sendika yasalar edemedi çünkü açılamaz. Ve Türkiye'de önümüzdeki yıl yapılacak genel seçimler öncesinde yasa geçecek sanmıyorum. Sayın [Egemen] Bağış rekabet hukuku hazırlıkları eksiksiz olarak geçilecek, ama Türkiye Avrupa'nın bir üyesi haline gelmeden uygulamaya koymak için zor görünüyor "dedi.

Gerçekten ve Türkiye aynı gün müzakerelerine başladı AB'nin tüm bölümleri bu ülke ile müzakere etmeye ve bunların 22 zaten mevcut açtı olarak 2012 yılında tam üye olması bekleniyor Hırvatistan, Türkiye'nin durumunu karşılaştırmak için adil mi edilmiş kapalı mı?

'Türkiye'nin Avrupa algılamaları değişiyor'

Nasıl oluyor da değişiyor, ya da Türkiye hakkında Avrupa'da değişen algıları nelerdir?

Türkiye Bizans beri Avrupa siyasetinde etkili olan bir ülkedir. Ama daha yeni algılamalar nedeniyle, Türkiye'nin genelde Avrupa'ya göçmen gönderen yoksul bir ülke olarak görülmektedir. Ama bu değişiyor. aday ülkeler bir ay içinde AB üyesi devletler olacaksın hangi soran Hollanda'da yapılan bir May 2004 anket vardı. Katılımcıların yaklaşık yüzde 28'i Türkiye'de yüzde 24, Polonya, Türkiye'nin üyeliğinin anda masanın üzerinde olmamasına rağmen dedi. Ama bu algı oldu. Başka bir bakış açısı bazı Avrupalılar ya da görmek nasıl Avrupa'da görmek istiyoruz açısından bulunuyor. Onlar için, Türkiye de kültürel nedenlerle Avrupa'ya uygun değildir. Ancak, ne kadar benzer ya da Portekiz ve İsveç halkı birbirinden farklı tartışmalıdır.

'CHP yeni bir dil var'

Ne Deniz Baykal devrilmesinin ve Kemal Kılıçdaroğlu yükselişi başladı [Cumhuriyet Halk Partisi] CHP'nin yeni liderlik dönemi hakkında Avrupa'da algıları nelerdir?

Kılıçdaroğlu ve hatalı bir başlangıç yaptı ve ardından AB'nin Türkiye raportörü Ria Oomen-Ruijten karşı iddialarla ilgili tutumunu düzeltildi. [Recep Tayyip] Erdoğan ve Baykal'ın aksine, Kılıçdaroğlu, bir tatlı dilli, mütevazi ve güleryüzlü bir liderdir, ama çok güçlü bir mesaj vardır. Baykal her zaman, ya o ya da CHP'nin yanlış olduğunu söylemek için kullanılan o özeleştiri yapan asla. Tam tersine, Kılıçdaroğlu eleştiriye değil sadece diğer tarafı suçlayarak daha açıktır. Kılıçdaroğlu yaklaşımı hakkında başka bir şey o, Türkiye'de din özgürlüğü sorunu ile ilgili görüşmeler olduğunu. Türkiye'de böyle bir sorun olmamıştır beri bu CHP göre, çok şaşırtıcı değildir. Kılıçdaroğlu, CHP sorunu çözmek söyledi! görevlileri her zaman Türkiye'nin laik bir devlet olduğunu yineledi gibi bu oldukça CHP için yeni bir yaklaşımdır.

Türkiye Avrupa'dan laik bir devlet gibi görünüyor mu?

Bu Türk Anayasası laik biri olarak Türk devleti ifade eder halde değildir. Diyanet İşleri Başkanlığı Sünni İslam'ın sadece denetler; onlar devletin gözünde var olmayan olarak Alevilik ya da diğer dinlerin dikkate alınmamaktadır. Türkiye onu dini inançları nedeniyle üniversiteye yetişkin bir kadın girdi yasaklıyor. CHP, ancak daha önce bir sorun olarak bu konuda görmemiştir şimdi yok. CHP yan tarafındaki bir başka çarpıcı gelişme Kılıçdaroğlu, onlar Kürt sorunu ile ilgili şiddete bir son istiyor ve bu konuda hükümetin çabalarını destek vereceğini söyledi olmasıdır. Kılıçdaroğlu da henüz Kürtçe eğitim hakkında ayrıntılı bilgi vermeden Kürt haklarını savundu, ancak tüm bu CHP'nin değişim rüzgarları göstermektedir. Bu CHP için yeni bir dildir.

Kılıçdaroğlu Avrupalılar Türkiye'de bir ses muhalefet hakkında yükselişi bir sürü verdi Yani?

Bu Türkiye için büyük bir kazanç olacaktır. Türkiye'nin Kürt sorunu ve din özgürlüğü gibi tartışmalı konuları çözmek için halk, geniş çaplı bir toplumsal destek gerekir. Yapay gerilimler Türkiye için zararlı olmuştur. Bu yapay gerilimler de bazı sorunlar çözmek için değil, devlet için bahaneler yarattık. Başbakan Erdoğan bu konuda bazı hatalar yaptım. Örneğin, o tutkuyla tümüyle yeni bir anayasanın kabulü savundu rağmen, o yeni anayasanın Adalet ve Kalkınma Partisi (AK Parti) karşı bir kapatma davası ve gecikmiş yapma sormadan sipariş türban sorununu çözmek için Anayasa değişikliği için çalıştı .

Biz Türkiye örneğinde askıya kısımlarının ve Kıbrıs'la ilgili olduğunu süspansiyon tamamen siyasi nedenlerle bu yana bugün askıya alındı bile, onlar yarın açılabilir farkına varmalıdır. Önemli olan müzakere etmek Türkiye'nin hazır olduğunu. Türk hükümeti, AB müktesebatına açıkça görülüyor hazır olduğu izlenimini vermiyor. Türkiye ne yapacağını bilir. Müzakere tablonun iki ucunda oturup anlamına gelmez ve yeni kararlar. Türkiye'nin politikalarının bir sayısını değiştirebilirsiniz - onlar gıda, çevre, toplum ya da tarım ile ilişkili. Ama Türkiye'de yıllardır yapmadı. Türkiye için gerekli alanlarda politika değişiklikleri gerçekleştirmek için 2008 yılında sadece mekanizmalar kuruldu. Tabii ki, Avrupa'nın karşı Türkiye'nin tutumu etkilemiş dış psikolojik faktörler vardır, ama bu AB'ye girmek Türkiye'nin kararlılığını etkilemez. Türkiye'de hangi Doğu Avrupa ülkelerine ve AB dahil edildi, şimdi üç ila beş yıl içinde, içinde Balkan ülkelerinin AB'ye girecek bir dönem olacak regli ve Türkiye'nin bu treni kaçırmaması gereken. Bu nedenle, Türkiye'nin bu yüzden siyasi engellerin kaldırılması olduğunda, kapalı bölümden herhangi açmaya hazır olmalı, bölümleri kolayca söylenebilir açtı.

Ne bu bu şekilde gider değilse ne bekliyorsunuz?

tarihi bir fırsat kaçırmış olduğu zaman, yeniden olabilir zaman bilemezsiniz.

'Için giriş tarihini Türkiye'de imkansız önce Kıbrıs sorununa çözüm'

Öte yandan güçlü Avrupa devletleri her zaman Türkiye'nin üyelik sorunu cesaret verici bir işaret değildir açık uçlu bir süreç olduğunu ve Türkiye'deki söylemeye çalışıyorum. Bu kabul edilebilir mi?

retorik Bu tip genellikle Türkiye'nin AB'ye katılım konusunda Avrupa korkularını hafifletmek için bir yol olarak geliyor. Türkiye ile devam etmektedir müzakerelerin tam üyelik olduğuna dair hiçbir şüphe yoktur. Türkiye, ancak sendika bir tarih talep etti gerçekte, bu Türkiye-Kıbrıs ve Türkiye-Yunanistan ilişkileri normalize önce mümkün değildir. Bu bir önkoşuldur. , Türkiye'nin dahil edilmesi için bir tarih onayı Yunanistan ve Kıbrıs için mümkün değildir. Şu anda bir tarih olan masada olması gereken bir konu değildir. En önemli konu şu anda Türkiye'nin demokratikleşmesi olduğunu. Avrupa Parlamentosu Yeşiller olarak, her zaman biz o gelince Türkiye'nin AB üyeliğine destek olacağını söylüyorlar. Kim şimdi ön plana üyelik sorunu getiriyor?

Kim yapar?

Avrupa'da aşırı milliyetçiler. Türkiye'nin bütün kriterleri uygun zaman, Türkiye'nin üyeliğine karşı olan çevrelerin elinde Türkiye'ye karşı bir şey olacağını söylüyorlar. Onlar tek bir argüman ile kalacak: "Bu bir Hıristiyan ülke değil çünkü Türkiye istemiyoruz." Ve bu AB ne temel soru için bize getiriyor. bir Hıristiyan kulübü veya evrensel değerlerin şekillendirdiği bir sendika var mı?

ne onlar hem Türkiye hem de AB için sonuçları açısından, Türkiye'nin AB üyesi olmak ne olur?

Hem AB hem de Türkiye kaybeder. Türkiye ve AB kararlarında söz etkili, ekonomik ve siyasi çıkarlarını savunmak mümkün olmayacaktır şansını kaybedersiniz. Biz gümrük birliği çerçevesinde zaten bu bkz. AB'nin Orta Doğu'da bir oyuncu olmak için şans kaybedersiniz. A "hayır" Hollanda'da [Geert] Wilders gibi AB'nin iç siyasi ruhu ve yeni aşırı sağ hareketler için açık kapılar, etkileyecektir Türkiye'nin üyelik için. Ama bu ikisi için dünyanın sonu değil.

'Anayasa değişiklik paketi Avrupa'da geniş destek buldu'

Türkiye sadece önemli bir referandum dönemi geçirdi. Bu nasıl Avrupa'da görülmüştür?

Ali Yurttagül

O Avrupa Parlamentosu Yeşiller için bir siyasi danışmanıdır. O Avrupa Birliği dersleri Ankara Üniversitesi ve Freie Universität Berlin okudu. O başından itibaren Yeşiller ile çalışıyor, ve 1985'ten bu yana AP'nin bir politik danışman olmuştur.

Biz her zaman Türkiye'nin 1980 darbesinin Anayasa ile AB'ye girmek mümkün olmayacağını söyledi. Gerçekten de, Anayasa değişikliği bile, çok bireysel hak ve özgürlüklerin verilmesi daha bireye karşı devleti korumak eğilimi onun ruhu, değişim asla. Bu nedenle, yeni bir anayasa şart iktidar partisi olduğu gibi her zaman savundu. Ancak, tamamen yeni bir anayasa taslağı Türkiye'de kolay olmadı - muhalefet özellikle yapıcı bir rol oynamadı. son anayasa değişikliği paketi ile ilgili olarak, biz 26 tüm maddelere destekledi. Özellikle bu yirmi dört oldukça Türk toplumu için ve AB müktesebatı ile uyum açısından önemlidir. Örneğin, askeri mahkemelerin yargı kısıtlanması, kadın haklarının güvence altına alınması, darbe failleri için dokunulmazlık hibe geçici Madde 15, kaldırılması, yargı Yüksek Askeri Şura [YAŞ] kararları açılması, vb Biz de desteklenen Ne Anayasa Mahkemesi ne de Hakimler ve Savcılar [HSYK] Üst Kurulu bağımsız olarak yapılandırılmış olduğu için yargının yeniden yapılandırılması değişiklikler - 367 kararını hatırlayın! Türkiye ile AB'nin tüm rapor, HSYK yapısı birinci derece hakim ve savcıların beri sorgulanmaktadır Çevrede temsil olmamıştı HSYK saydam olmamıştı. Bu nedenle, Türkiye'nin anayasal değişiklik paketi Hıristiyan Demokratlara Yeşiller arasında Avrupa'da geniş çaplı bir destek buldu. En önemlisi, paket geçişini tamamen yeni bir anayasa konulu tartışma için bir platform sağlamıştır. Yeni bir anayasa seçimlerden sonra mümkün olacağı açıktır.

Eğer bu yapay gerilimler ayrıntılı misiniz?

Bir örnek CHP yetkilileri, Anayasa değişikliği paketinin 24 makale ile sorunumuz yok "dedi karşın, bu makaleleri Parlamentosu'nda geçmesine izin vermedi olmasıdır. Bunun yerine, TBMM'de bir boykot vardı. bu makaleleri bazı Parlamentosu'nda onaylandı olsaydı, hükümet bir reform paketi olarak referanduma onları almış olmaz. Başka bir örnek, bir parti kapatmadan önce meclis onayı gerekli reform paketinin tamamını ilgilendiriyor. Bu reformlarla ilgili oylamada ikinci turda reddedilmiştir. Parlamento son savcı parti karşı açılan kapatma davasının başlatılması olup olamayacağı konusunda söz verirdi. Brüksel olan partiler seçimleri boykot birkaç kez, kapatma davaları konu olmuştur [Barış ve Demokrasi Partisi] BDP milletvekilleri tarafından alınan tutum asla anlamayacak. Türkiye'de daha fazla demokrasi talep ederseniz, bu gibi suni gerginlikler meşgul olamaz. Ama Türk kamuoyu "dur" o dedi ve paketini onayladı.