7 Kasım 2010 Pazar

TÜRKİYE DE TİCARET YAPMAK NEDEN DÜNYADAKİNDEN DAHA ZOR HİÇ DÜŞÜNDÜNÜZ MÜ

düşük enflasyon sağlamak maliye ve para politikalarının doğru karışımı dayalı istikrarlı bir makroekonomik ortam, ancak sürdürülebilir yüksek büyüme için tek başına yeterli değildir.



Kötü finansal piyasalar ve düzenlenmiş risk hem gelişmiş hem de gelişmekte olan ekonomilerin mali olmayan sektörlerde büyük hasara yol açabilir Ters teşviklerin teşvik alarak aşırı. kısa süre önce uğramış tür küresel finansal krizlerin önlenmesi sürdürülebilir yüksek büyüme için gereklidir. sürdürülebilir yüksek büyüme için bir gereklilik ve yenilikçi girişimcilik teşvik etmek için güçlü bir uluslararası rekabet gücünü doğru verimliliği yükseltmek için firma düzeyinde olumlu bir iş ve yatırım ortamı. sırayla Böyle bir ortamda devam gerektirir ve iş yapma kolaylığı, mikroekonomik reformlar, idari hem de hukuki takviye. Bu reformlar, özellikle gelişmiş ülkelerde istihdam 60 ila 70 oranında gelişmekte olan ülkelerde istihdam 60-80 yüzde hesabı küçük ve orta ölçekli işletmelerin (KOBİ) için kritik önem taşımaktadır. Türkiye'de KOBİ'lerin hesap tüm işletmelerin yüzde 99'u, istihdamın yüzde 80'ini ve katma değerli toplam kadar yüzde 57 için.
"İş Yapma 2011: Girişimciler için Fark Yaratmak" (DB2011) geçen Perşembe günü açıklanan rapor bize kriter yardımcı olur ve küresel çerçevede Türkiye'nin iş ve yatırım ortamını değerlendirmek ve ortamının geliştirilmesi için daha fazla mikroekonomik reformların aciliyetini vurgulamaktadır. 267 sayfalık DB2011 rapor, sekizinci yıllık bir co-Dünya Bankası (DB) ve Uluslararası Finans Kurumu tarafından desteklenmektedir. Bireylerin yaşam döngüsü boyunca, çoğunlukla küçük, yerli firmalar açısından iş düzenlemelerinde ölçer. ("Sınırlar 2010 Across Yatırım" WB Grubu'nun raporu yasa ve yönetmeliklere 87 ülkede onları etkileyen bazı karşılaştırılabilir veriler açısından yabancı yatırımcılar açısından iş düzenlemelerinde ölçer. Bak benim sütun "Türkiye'nin doğrudan yabancı yatırım Global kıyaslama iklim, "12 Temmuz 2010). DB2011 amacı araştırmak ve ya kolaylaştırmak ya da dünya çapında yerli firmalar, çoğunlukla KOBİ'lerin iş faaliyetleri engelleyen hükümet yönetmeliklerine karşılaştırmaktır. Onun temel öncül bu tür faaliyetlere ihtiyaç olduğunu "saydam ve erişilebilir tüm üzeresiniz iyi kuralları."

183 ülkelere DB2011 sırada onların bir iş yaşamı döngüsünde düzenleyici aşamaları takip dokuz nicel göstergelere dayalı "iş yapma kolaylığı", Yapı Ruhsatı ile başa çıkmak, Emlak Kaydı, Sınırlar arasında Ticaret, İş Yeri Açma Vergi Ödeme , İş Kapanış Sözleşmeleri İcrası ve Yatırımcılar korunması, Kredi alınıyor. Bu göstergeler, tüm faktörler iş yapmak için gerekli kapatmayın. Örneğin, makroekonomik ortam, sosyal altyapı, işgücü becerileri, siyasi istikrar ve ulusal güvenlik koşulları dahil değildir. Ayrıca, hangi göstergeler dayalı veriler ekonominin geri kalanında düzenleme temsilcisi olmayabilir ekonomisinin en büyük kenti, işletmeler bakın.

DB2011 göstergeler 183 ülkede Türkiye'den listeye dahil 139 den fazla 8200 yerel uzmanlar, elde edilen dönem Haziran 2009-Mayıs 2010, kaplama, veri yansıtmaktadır. Veri bir iş yasal kimliğini oluşturma, örneğin, bir düzenleyici hedefe ulaşmak için yasa ve yönetmelikler ya da zaman ve hareket göstergeleri verimlilik ölçme ve karmaşıklık ya okumalar kapsamaktadır. Bu dönemde, acil ihtiyacı ile karşı karşıya 117 ekonomilerde hükümetler, özellikle sert küresel mali kriz sırasında kredi kıtlığı tarafından vuruldu KOBİ'ler, istihdam 216 iş düzenleme reformlar oluşturmak için yerel girişimciler için çevre geliştirmek. Başlatıldığı 2003 yılından bu yana Doing Business (DB) projesi beş yeni konu ve 50 ekonomilerin genişletti örnek eklendi. Geçen yıl bu yana, Elektrik Edinme ve İşe üzerinde göstergeler rafine bir yenisini geliştirme, iki gösterge setleri odaklanmıştır. Bu iki gösterge setleri DB2011 sıralamasında dahil değildir.

, Gelişmiş ülkeler, Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma özellikle Örgütü (OECD), yüksek gelirli olanlar, beklendiği gibi yine iş yapma kolaylığı gelişmekte olan ülkelerde daha yüksek rütbe. Ama özellikle ikincisi, Doğu Avrupa ve Orta Asya bölgesinde olanlar, arayı: bunların 66 yüzde 34 yüzde 2005 tarihinden itibaren, geçen yıl iş düzenlemelerinde reform. Singapur liderliğindeki aynı gelişmiş ülkelerde (Singapur, Hong Kong, Yeni Zelanda, İngiltere, ABD, Danimarka, Kanada, Norveç, İrlanda ve Avustralya), beşinci yıl üst üste ilk sırada ilk 10 arasında yer aldı ve her iki DB2010 sıralanır DB2011. Ama DB2011 iş yapma kolaylığı en iyileştirilmesi, Kazakistan liderliğinde 10 ekonomiler (Kazakistan, Ruanda, Peru, Vietnam, Cape Verde, Tacikistan, Zambiya, Macaristan, Grenada ve Brunei Sultanlığı), tüm gelişmekte olan ülkeler, her edildi olan dokuz konuların en az üç DB reformlar. kendisi için bile bir tek son reform belgelenen değil Türkiye'nin rütbe, DB2011 içinde 65 ile 60 DB2010 içinde düştü.

dünya ekonomilerinin yüzde 85'i girişimciler daha kolay 1511 iş yönetmelik iyileştirmeler sayesinde, son beş yıl içinde faaliyete bulduk. Bu verilerin yararlanan DB2011 DB2006 yayımlandı beri iş düzenleyici ortamda beş yılda 174 ekonomilerde her mutlak anlamda ne kadar değiştiği gösteren yeni bir ölçü getirmektedir. Bu tedbir sıralamasında tamamlamakta örnek diğer tüm ekonomilerin buna karşı dokuz göstergeler her ekonominin kriter mevcut performansı. DB2006 ve DB2011 arasında DB göstergelerde kümülatif değişim beş yıllık ölçmek göre, Gürcistan 0,54 üst DB değiştirmek skoru ile büyük gelişme sağlandı. Venezuela bir kötüleşen iş ortamında belirtilen negatif 0.1 düşük DB değiştirmek puan ile en kötü performansı kaydetti. Çin 0.2 DB değişiklik puanı ile 15 sırada yer aldı. Türkiye 0.1 altında DB değişiklik skoru 83 sırada yer aldı.

önümüzdeki hafta sütunda, ben DB2011 tarafından sağlanan sıralamasında olmadan sıralaması ile dokuz belirli konular ve iki belirli konular açısından, iş ortamının iyileştirilmesi, Türkiye'nin performansının daha ayrıntılı bir tartışma, sunacak. Benim tartışma, ben başka bir WB çalışmada dikkate alacaktır, "Türkiye: Özel Sektöre Krizden Yatırım Ortamı Değerlendirmesi Büyüme Led," DB2011 tarafından dile getirilen Türk düzenleyici konularda daha fazla ışık tutuyor geçen Mayıs ayında piyasaya sürdü. Nisan 2008-Ocak 2009 döneminde toplanan firma düzeyinde anket verilerinin analizine dayanan bu 169 sayfalık çalışma, her büyüklükteki firmaların karşı karşıya yatırım ortamının kapsamlı bir resim sağlanan ancak acil politika reformları ve KOBİ'lerin kurumsal gelişim üzerinde duruldu.


B6 |
B9 |
11 |
13 |
15 |
17 |
19 |
21 |
23 |

m1 |
m2 |
m3 |
m4 |
m5 |
m6 |
m7 |
m8 |
m9 |
m10 |
m11 |
m12 |
m13 |
m14 |
m15 |
m16 |
m17 |
m18 |
m19 |
m20 |
m21 |
m22 |
m23 |
m24 |

ABDULLAH GÜL UZLAŞMACI DÜŞÜNCEYİ TAKDİR EDEREK MADALYALARINI ALMALARI İÇİN DAVET ETTİ.

Chatham House, 1920 yılında kurulmuş öncü İngiliz düşünce kuruluşu, yarın Türkiye, Abdullah Gül'ün cumhurbaşkanı olan 2010 ödül veriyor.


"Cumhurbaşkanı Gül, Türkiye'nin içinde uzlaşma ve ılımlılık için önemli bir figür olan ve uluslararası alanda olumlu adımlar Türkiye'nin son yıllarda almış olduğu birçok arkasındaki itici güç için kabul edilir: Chatham House olarak takip eden ödül için Cumhurbaşkanı Gül'ün seçimi haklı. Cumhurbaşkanı Gül, Ortadoğu ile Türkiye'nin geleneksel bağları derinleştirmek Irak'taki bölücü gruplar arasında arabuluculuk ve Afgan ve Pakistan liderlerinin bir araya getirerek 2009 yılında anlaşmazlıkları çözmeye çalıştı. O da Kıbrıs bölünmüş adayı yeniden birleştirmek için önemli çabalar sarf etmiştir Türkiye ile Ermenistan arasındaki uzlaşma sürecini başlatmada, birlikte, Ermeni meslektaşı ile, öncü bir rol oynamıştır. Cumhurbaşkanı Gül ayrıca Türkiye'nin Avrupa Birliği'ne ankraj tereddütsüz bir savunucusu olmak için kabul edilir. Onun liderliğinde, Türkiye'nin sivil demokratik yönetimin güçlendirilmesi ve demokrasi ve insan haklarının Avrupa standartlarına yakın ülkeye getirmek için geniş kapsamlı siyasi ve hukuki reformları geçiren. "
2007 yılında tekrar cumhurbaşkanı olarak Gül'ün seçim evde reform politikaları ve yurt dışında demirleme AB ile tam demokrasi yolunda Türkiye'nin düz bir yol anlamına vardı. O zamandan bu yana demokratikleşme ve genişletti AB üyelik müzakereleri devam etmiştir. Henüz yapmam gereken şeyler hala var.

Chatham House açıklamada Türkiye'nin AB üyelik sürecine Gül'ün katkı anlamına gelir. Aslında, 2007 2003 arasında dışişleri bakanı olarak o mimar ve 2005 yılında başlayan katılım müzakerelerinin sonuçlanan sürecin mühendisti. Şimdi başkan olarak hâlâ AB'ye katılım için iter önemli bir aktör. AB üyeliğinin bazı AB sürecinin arkasında yatan dinamikleri tanımlamak olarak Türkiye'nin "devlet politikası" ise, daha sonra Cumhurbaşkanı Gül, devlet başkanı oynamak için daha büyük bir rol olduğu gibi. Hükümetin çabaları ile birlikte Avrupa'da Onun üst düzey diplomasi kesinlikle gereklidir. O daha çok Avrupa kamu diplomasisi alanda görünür olması bekleniyor.

Dahası, başkan olarak onun tavsiye ve girişimlerde için Türk hükümeti teşvik etmek, belki riskli girişimleri, AB süreci ilerletmek için bir konumdadır. Hükümetler kişi tarafından sorumlu tutulur bazı cesur ve riskli kararlar almak zaman zaman isteksiz olabilir. Ama bazen liderlik risk alma gerektirir. , Bence, önemli devlet başkanı tarafından böyle anlarda cesaret At. müzakere faslının Kıbrıs sorunu nedeniyle engellenen Ve böyle anlarda yaklaşıyor. Hiçbir Türk hükümeti ve cumhurbaşkanı güçlü Kıbrıs'taki müzakereleri destekliyoruz şüphem yok. Ancak Türkiye'nin AB müzakere sürecini rahatlatacak şey Türk limanlarının Kıbrıs Rum vehicles açmak ve bu gecikmeden veya Haziran 2011 seçimlerinden sonra en geç yapılmalıdır.

İkinci tür sorun Ermenistan, Erivan, 2008 yılında cumhurbaşkanının tarihi ziyareti tarafından başlatılan bir süreç ile yakınlaşma olduğunu. Chatham House Ödülü, Türkiye ile Ermenistan arasındaki uzlaşma Cumhurbaşkanı Gül'ün rolü tanır. Henüz iki ülke arasında Zürih'te imzalanan protokoller şimdiye kadar etkili olmamıştır. Başkan haklı olarak, "dead" olarak tanımlanan protokolleri ama canlanan gerekir. o Türkiye ile Ermenistan arasındaki farklar gibi Türkiye ve Azerbaycan gibi tamir daha fazla diplomatik çabalara aktif olması gerektiğini içindir.

Üçüncü, Chatham House Ödülü uzlaşma, arabuluculuk ve ılımlılık Türkiye'de ve yurtdışında Cumhurbaşkanı Gül'ün katkısı övüyor. Kendisini dünyadan bağlantısı kesilmiş Çankaya başkanlık sarayında oturur bir insan değildir. Cumhurbaşkanı Gül, gerçekten de sipariş köprü ve karşılıklı anlayış oluşturmak için yerel ve bölgesel aktörleri ile devreye girer. Kesinlikle bir bölgede hükümetin dış politika çabaları için ek bir güç olduğu baş-devlet düzeyinde son derece değerli olduğunu de diplomasi. Bu nedenle, Cumhurbaşkanı Gül, Irak ve Afganistan'da istikrarın yanı sıra, Kuzey Irak'taki bölgesel Kürt hükümeti ile Türkiye'nin ilişkilerinin normalleşmesine katkıda bulunmuştur.

Dahası, Türkiye'nin Kürt sorununa bir çözüm için arama itti insandı. Kürt sorunu konusunda "iyi şeyler olacak" O'nun deyimi hâlâ hatırlanır. Buna paralel olarak, Cumhurbaşkanı Gül, aşağı dağlardan Kürdistan İşçi Partisi (PKK) üyelerinin getirmek için yollar geliştirmek için Türkiye'nin sorumluluğunda olduğunu İngiltere'ye yaptığı gezi açıkladı. Bu ne benim için ne demek Türkiye'nin yerine ve bekleme böylece ateşkesi tarafından sunulan fırsatlardan israf girişimlerde gerektiğidir.

Kısacası ben Chatham House Cumhurbaşkanı Gül'e, 2010 ödül sunarak doğru karar olduğunu söylemek gerekir. Banket House Londra'da yarın akşam ödül töreni izlerken, ben bu ödülü aynı zamanda Türk demokrasisinin olgunlaşması ve bölgesel ve küresel profili yükselen tanınması olduğunu düşünürler.



B6 |
B9 |
11 |
13 |
15 |
17 |
19 |
21 |
23 |