31 Ekim 2010 Pazar

AVRUPA PARLAMENTOSUNDA KİŞİLER DEĞİŞTİ VİZYONLAR HALA SABİT

Yarın, Avrupa Parlamentosu Yeşiller Grubu (AP) Türkiye ile AB arasındaki ilişkileri görüşmek üzere İstanbul'da iki gün için bir araya gelecek.


ziyaretçiler arasında Dany Cohn Bendit, AP ve Türk AB üyeliğinin uzun vadeli kritik destek ve Helene Flautre, AP'nin Türkiye heyeti başkanı olarak benim halefi Yeşiller başkanı vardır. O 2004 yılı Ekim ayında düzenlenen bir toplantıda bir kopyasıdır. Altı yıl önce, gerçek bir olay oldu. tartışmalar aşağıdaki büyük bir kalabalık vardı ve medya her konuşma hakkında bildirdi. O zamanki Dışişleri Bakanı Abdullah Gül gibi Yaşar Kemal ve Orhan Pamuk vardı, vardı. Bir taksi oturan hatırlıyorum ve panellerin bir radyoda canlı yayınlanacak olan işitme. O AB, Türkiye ile üyelik müzakerelerine başlamak için olsun ya da olmasın karar verseydim, iki ay önceydi. Türkiye'de nüfusun yüzde 80'i lehine oldu. AB içinde, Almanya ve Hollanda gibi ülkelerde bile, kamuoyu yoklamalarında Türkiye ile ilgili haberleri cesaret verici iki yıl sonra olumlu bir tutum gösterdi. Bu Türkiye-AB ilişkileri ve Yeşil toplantıda altın yıllarıydı umutların sembolü ve her iki tarafta yüksek beklentileri oldu.
Bu gün bitti. hafif koymak için. hafta son birkaç içinde, Türkiye ve AB arasındaki resmi görüşmelerin beş yıl çeşitli toplantılara davet edildi. bütün içinde, ruh hali kasvetli idi. Ekonomik krizin çıkıyorum ve artıları ve çok kültürlü bir toplum eksileri ile ilgili: Türkiye şimdiye kadar AB'nin içeri alacak Birçok kaybettik inanç onun aklında başka şeyler var gibi görünüyor. Türkiye diğer yandan gelişen bir ekonomi ve bölgesel bir oyuncu olarak genişletilmiş bir rol dayalı büyüyen bir güven, görüntüler. panel ve konferanslar, birçok Türklerin AB ile ilgili hayal kırıklıklarını ifade ve belki de, Türkiye'nin, politikaları değiştirmek için AB üyeliği unutun haline güçlü bir özerk güç, Çin, Hindistan gibi yükselen yıldızlar odaklanarak için iyi olacağını öne sürdük ve Brezilya.

Ben tamamen Türk sıkıntılarınızı anlıyorum da, ben AB yapmak için doğru şey vazgeçerek düşünmüyorum. İlk, Türkiye ve AB arasındaki müzakereler durmayacak. Evet, hızı yavaş ve yakında kalan tüm bölümlerde AB, Kıbrıs ve Fransa tarafından engellendiği için pazarlık için hiçbir şey bir durumda sonunda olabilir. Aynı zamanda, birkaç kişi siyasi ve usule ilişkin nedenlerle, AB gelecekteki üyelik konusunda Türkiye'ye söz durduracaksınız asla farkındayız. Türkiye'de her zaman Fransa Cumhurbaşkanı Nicolas Sarkozy ve Almanya Başbakanı Angela Merkel'in olumsuz görüş verilen ilgi çok şey var ama bir 27 hükümetlerin 22'sinin hala Türkiye'nin AB üyeliğine destek gerçeğini gözardı eğilimindedir. katılım müzakereleri askıya için, üye devletlerin üçte ikisinin desteğine ihtiyacımız var. süreci durdurmak için oybirliği gerekmektedir. Bu basitçe asla olmayacak. müzakereleri durduramaz tek ülke Türkiye'dir. Ama dışarı çıkmak ve Batı'ya doğru 200 yıllık uzun yürüyüş sona erdi ve Türkiye'nin otokratik Rusya ya da Çin ile kendi ya da yan devam edecek Türk halk söylemek isteyen herhangi bir politikacı hayal bile edemiyorum. Bazı parti liderleri bu şekilde gitmek için cazip olabilir bile, Türk iş dünyası yeniden bunları anlatacağım. Evet, ekonomisi iyi yaptığını, doğrudan AB üyeliği ile ilgili bir büyük Avrupa yatırım dolayıdır.

Bir başka deyişle, her iki tarafta tüm olumsuz duygular rağmen, katılım süreci devam edecektir. Türkiye'nin bunu en iyi şekilde yapmak için çok daha mantıklı. Yani ülkenin daha ekonomisini daha rekabetçi hale getirecek demokratik reformlara devam. Bu arada, AB umarım birlikte onun hareket alacak ve Türkiye'nin üyeliği konusunda vazgeçerek birliği yapmak göze alamaz bir hata olacağını fark başlar. Ben Yeşiller katılıyorum eminim.
B8 |
B10 |
B12 |
B14 |
B16 |
B18 |
B20 |
B22 |
B24 |
B7 |
B7 |
B7 |
B7 |
B7 |
B7 |
B7 |
B7 |
B7 |
B7 |

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.