17 Ekim 2010 Pazar

İSHAK ALATON: REFERANDUM TÜRK TARİHİNİN YENİ DÖNEM NOKTASIDIR.

İshak Alaton: Referandum Türk tarihinde bir dönüm noktası


İshak Alaton, Alarko Holding Yönetim Kurulu Başkanı İshak Alaton, Türkiye'nin en saygın işadamlarından biri, daha demokrasiye giden yolu açtı, çünkü 12 Eylül tarihinde yapılan referandumda yüzde 58 ile bir reform paketinin onaylanması ülkenin tarihinde önemli bir kilometre taşı olduğunu söyledi .

"Referandum sonucu Türk tarihinde önemli bir dönüm noktasıdır. Kürt sorununun çözümü kendi içinde referandum, demokrasi, daha fazla açıklık ve daha fazla şeffaflık arayışının güçlü kuvvetler Unleashed, ve ayrıca, "dedi Pazartesi Talk için Today's Zaman söyledi.

Alaton iktidar partisinin düşündüren muhalefetin propaganda iyi karşılandı baskı yapan da sözlerine ekledi.

"Ben arkadaşlarımın çoğu bir otokratik hükümet bu korku 'hayır' dışarı oy itiraf etmeliyim," dedi.

Anayasa değişikliği paketi, ancak yargı reformuna ek olarak daha fazla bireysel hak ve özgürlükleri getirir daha da önemlisi yeni bir anayasa yapmak için yolu açtı, dedi.

Bizim görüşme için, Alaton, Türkiye'nin İsrail ile ilişkileri ve Türkiye'nin en seçkin iş kulübünün başarısızlıkları, Türk Sanayicileri ve o söyledi İşadamları Derneği (TÜSİAD), Türk ekonomisinin durumu ve Türkiye'nin Avrupa Birliği üyeliği arayışı arasında değişen sorularını yanıtladı eski etkisini kaybediyor.

Türkiye'deki ekonomik göstergelerin bazı ilgili iyi haber var. Ayrıca Moody's olumluya istikrarlı Türkiye'ye yönelik değerlendirme değişen, Uluslararası Para Fonu (IMF) kadar yüzde 7,8 büyüme olasılığını yükselterek, Türkiye ekonomisinde yukarı doğru büyüme için kendi tahminlerini revize etti. bazı negatifler, işsizlik oranları ve giderek büyüyen bir açık gibi, çok var. Bunun ışığında, nasıl Türk ekonomisinin nereye gittiğini nasıl değerlendiriyorsunuz?

2001 mali krizinin ardından, Türkiye'nin yeni bir ekonomik program başladı. Ve kurtarma yolu olduğu gerekçesiyle Türk ekonomisinin yeniden inşası için akıllı bir program çıktı Kemal Derviş tarafından atıldı. Adalet ve Kalkınma Partisi (AK Parti) ve 2002 yılından bu yana iktidarda o zamandan beri, Türk ekonomisi için sürekli bir artış eğilimi gözlenmektedir. ne bu konuda Dünyada ve Türkiye'de ülkede neler oluyor ile karşılaştırıldığında, Türk durumda bir mucize olarak kabul edilebilir.

Eğer Türk ekonomisinin başarısının nedenleri olarak neleri görüyorsunuz?

çok bir kalkınma programının uygulanması için önemlidir - Her şeyden önce, biz ülkenin yönetiminde süreklilik vardı. Ikinci, AK Parti hükümetinin en önemli politikalarından biri ülke genelinde, altyapı ile başlayan, yatırım artışı oldu. Ekonomik faaliyet ve istihdam yarattı. işsizlik sorunu hala var, ama eskiden daha fazla ciddi. Biz istihdam, daha iyi bir iklim olabilirdi, ama bu sıkı para politikasının mevcut şartlar altında risklidir. Ayrıca, mevcut hükümetin sürekli yatırım programına rağmen, Türk Lirası, ancak değeri bozulmuş değil oldukça çok ihracat yapan şirketler için olumlu olmayan bir yeniden değerleme, yaşadı. TL 1.41 TL veya 1.42 dolar - - ve Türk lirası hala bizim ihracat için sıkıntı yaratmaktadır euro, TL 2 eşik altında bu olumlu tablonun downsides biri Türk Lirası güçlü olmaktadır ki avrupa için. Ama genel görüntü gelecek için umut veren, kabul edilebilir olumlu.

'Hayır IMF anlaşması eğer hükümet kalır'

Türkiye'nin IMF gerekli yeni bir anlaşma yapma bulamaz. Bir süredir siz IMF ile anlaşma Türkiye için iyi olacağını söyleyerek edilmiştir. o bakış hala var mı?

'Gerçek demokrasiye yumuşak geçiş mi ihtiyacınız var'

Bir önceki röportajda, Türkiye'de demokrasinin daha önce engeller koymak kuvvetleri başarısız olacağını söyledi. Nasıl, bu kadar emin misin ya da sadece iyimser ediliyor?

Burada Taraf rolünü kabul etmek zorunda. Bu gazete ve onun sürekli etkisi doğum, Türkiye'de demokrasinin gelişmesinde bir dönüm noktası olarak kabul edilecektir. Kitap Taraf sisteme şeffaflık getirerek sahip olduğu bu muhteşem etkisi hakkında ileride yazılacak. Biz silahlı kuvvetler 'arıza ve eksikliklerin Taraf olmadan hakkında bilmek mümkün olmaz.

Bunun üzerine, davanın Ergenekon onlar savunmada şimdi böyle bir ölçüde silahlı kuvvetlerin itibar vardır denir. Onlar gereksiz yere dayak edilmiş ve hırpalanmış ve bu Türk demokrasisi için iyi değildir. biz hevesli olan gerçek bir demokrasi yolunda vesayet ve baskıcı bir sistem, bir dengeli ve yumuşak bir geçiş olmalıdır. Arkamızda 12 Eylül referandum, şimdi ileriye hangi demokrasi ve şeffaflık askeri de dahil olmak üzere devlet kurumları, için güçlü bir arzu olacak bir çok parlak bir gelecek arıyoruz.

Biz Taraf finansal sorunları çözmüş basında çıkan haberlerde öğrendim. belki TÜSİAD - - sahip olduğu karışmış olarak herhangi bir iş görüyor musun?

Ben TÜSİAD destekleyen dahil herhangi bir şekilde olduğunu düşünmüyorum. orta ölçekli işletmeler bir kaç yüksek motivasyonlu demokratlar Taraf destek veriyor. Ben onların arasında değilim. Ben Taraf aktif bir maddi destekçisi değilim.

Eğer önemli bir olgu olarak Ergenekon bahsetti. Biz medyadan bildiği gibi, Ergenekon örgütü olduğu iddia edilen kişilerin listeleri ve suikast adınızı aralarında vardı. Korkmayın mıydı?

Ben alarma değildi. Bu çok tatmin edici bir yaşam, hayatta iyi yaptığını düşünen bir adam yaşamış bir adamın zihinsel tutum ile ilgili olabilir. Bu benim hayatım bir girişimi endişe saçma olur. Bu durumda ben bilinçli olmaz, çünkü ben bu konuda bilmiyorum. Ailem üzücü olacaktır, ama bu üzüntü bir parçası olmaz.

'Olmaktan çok daha önemli Avrupa için yolda kalma bir üyesi'

"Biz demokrasi ve insan hakları için bizim arayışı içinde sürekli bir beyin yıkama ihtiyacı basit gerçeği için Avrupa Birliği üyesi olma yolunda devam edilmelidir. Avrupa Birliği üyesi olmak, artık önemlidir ama zihinsel tutum Avrupa vatandaşlarına eşit olma yolunda kalmak önemli. "

'Let's biz PKK sorununu sona erdirmek için mümkün olmayacaktır itiraf'

"Biz ve kalbin bir değişiklik yoksa sorgulamaya başlamaz bize dürüst ve cesur Kürdistan İşçi Partisi [PKK] sorun 22 yüzyılda da devam edecek itiraf olsun nasıl olabilir düzgün 800.000 askerlerin büyük bir ordu 3.000-4.000 direnişçiler ile anlaşma. Bu çatışmayı sona erdirmek istemiyorum güçler edilmedikçe bu açıklamak için hiçbir mantıklı yolu yoktur. "

Ben ödemeler dengesindeki gelişmelerin basit bir nedenle IMF ile bir anlaşma olması için hiçbir acil ihtiyaç bakın. ekstra destek için gerek yoktur. Biz de seçimler için yolda olduğu hükümet, IMF destek almayacağız ve gereksiz yere elinde kravat görmek zorunda.

Bu sonuçta ne olacak ne olduğunu düşünüyor musunuz?

parametrelerini önemli ölçüde değişiklik sürece seçimler özellikle sonra, yakın gelecekte bunu görmüyoruz veya bir koalisyon gerektiren belirsizlik içinde seçimler sonucu, eğer - Ben sanmıyoruz - biz o zaman IMF desteğine ihtiyacı olacak. Ancak yakın gelecekte, ben bugün olduğu gibi dinamik kalmak bekliyoruz.

Eğer referandum sonucu bekliyor muydunuz?

Ben için yüzde 60 üzerinde beklenen "evet." Geriye baktığımda, ben birinci parti tarafından söz her şeyi karşı muhalefet partisi tarafından yayılmış korku, daha çok insan yaptı çünkü bu gerçeği daha hüsnükuruntu olduğunu itiraf etmeliyim temkinli. Onlar sonucu hakkında endişelenmeye başladı. saçma bana sorarsanız - - İktidar partisinin baskı yapan bu muhalefetin propaganda iyi karşılandı. Arkadaşlarımın çoğu bir otokratik hükümet bu korku "hayır" dışında oy itiraf etmeliyim.

'Devlet değil, otoriter eğilimli'

Eğer bu korkuların hükümet hakkında gerçeği yansıtmamaktadır sanmıyorum?

Ben bu hükümetin otoriter eğilimli olduğunu düşünmüyorum. Onlar da çok çok zor itme tehlikelerin farkındayız. Referandum sonucu Türk tarihinde önemli bir dönüm noktasıdır. Referandum kendisi Kürt sorununun çözümü, hem de demokrasi, daha fazla açıklık ve daha fazla şeffaflık arayışının güçlü kuvvetler Unleashed. Artık ya da Kürtler aramaya bile Kürtçe eğitim alma hakkını istemek için risklidir. O kendi dillerinde eğitim almaları onların demokratik hakkıdır. Almanya'ya yaptığı ziyarette, bizim başbakan kuvvetle okullarında Türkçe eğitim olmak üzere Almanya'daki Türklerin hakkını savundu. Soru, tabii ki vardır: Eğer Kürtçe eğitimli Türkiye'deki Kürtlerin izin çöp neden, Türk eğitim üzere Almanya `da Türkler isterseniz?

Siz arkadaşlarınızı en anayasa değişiklik paketi destek vermedi "dedi. Bunlardan işadamları en mısınız?

Hepsi arka planlar, inançları ve meslekleri geliyor. muhalefet partisi onları güvensizlik duygusu vermiştir tarafından propaganda düzenledi. Bu hükümet baskının sert yöntemleri kullanmak korkuyorum. Ama kim hayır "oyu verenlerin yüzde 42'si sebepleri anlamak gerekliliğini ifade çünkü referandum dünyada Washington, Brüksel ve bütün arkadaşlarım tarafından oldukça olumlu alındıktan sonra başbakan sağ tarafından verilen uzlaşmacı konuşma. "

Türkiye Yahudi cemaatinin hükümet konusunda benzer kaygıları vardı var mı? Yani, bir baskı olasılık olduğunu?

Ben ve referandum öncesi Yahudi cemaatinin pek çok üye ile konuşma fırsatı buldu biraz Yahudi cemaati arasında oldukça güçlü bir kaygı olduğunu duymak için sürpriz oldu, çoğu onlar ". Hayır" oyu söyledi olduğum bu olduğunu öğrendim Türk nüfusunun bir kısmı korkuları gibi değil biz daha önce konuştuk. Bu Mavi Marmara olaydan sonra gelen bir tepkiydi. Durum hızla, ancak Türk hükümeti tarafından kontrol ediliyordu İsrail karşıtı duygular ve izin bize itiraf, toplumda bile anti-Semitizm, neden endişe. Referandum artık bitti, biz çitler onarılacak ve yapılmıştır hasarı onarmak.

Eğer Türk-İsrail ilişkileri artıracağını düşünüyor musunuz?

sınırlı kalibreli politikacılar (Benjamin) Netanyahu ve (Avigdor) Lieberman ile İsrail milliyetçi bir hükümet var. Onlar Hardball oynamak. Onlar esnek değildir. Netanyahu İsrail Mavi Marmara üzerindeki saldırı için özür dilerim asla "dedi. Bu ilişki geliştirmek için bir engeldir. Birleşmiş Milletler raporu İsrail'e suçu ve bu İsrail'in bir özür sorunu için bir fırsat verdi.

Eğer İsrail-Filistin ihtilafı çözümlenmeden önce Türk-İsrail ilişkilerinin tamamen restore asla düşünüyor musunuz?

Filistinliler ve İsrail arasındaki sorunlar çözüldü sürece Türk-İsrail ilişkileri asla eskisi gibi olmayacak. Yakında bu olacak mutlu her zaman gibi görünmüyor. Mevcut İsrail hükümeti sorunu çözmek zorunda hevesli değildir.

Sen sağ, sorunun barışçı çözüm için Obama yönetiminin push rağmen, bunu söylemek?

(ABD Başkanı Barack) Obama bir kez ve herkes için sorun yerleşmek istiyor, ama İsrail lobisinin güçlü etkisi ve hatta Yahudi lobisinin altındadır. Diye ihtiyatlı bir politikacı. Onun sloganı siyaset mümkün sanatı olmasıdır. Netanyahu işgal altındaki toprakları vazgeçmek ve durdurmak için yeni inşaat arzusu üst düzeyde ifade olmamıştı. Aksine, o fırsatları yeni yasadışı yerleşimlerin inşası artırmak için arar. Bu tutum barışçıl bir çözüm çok bir şans vermiyor.

'TÜSİAD geçmişte yaşayan üyesi var'

Burada TÜSİAD gerçekten anlama geliyor? demokratikleşme rüzgarları Türkiye'de ya da karşı değil mi?

TÜSİAD Ümit Boyner başkanlığında özellikle ülkedeki demokratikleşme, karşı asla. TÜSİAD daha çok demokrasi, bu konuda hiçbir şüphe içindir. Ancak, TÜSİAD geçmişte almış olduğu yolu az söylemek, inişli çıkışlı olmuştur. Ben çok buldum yardımcı Türk Ekonomik ve Sosyal Etüdler Vakfı (TESEV), aktif iken bana geçmiş bir olayı hatırlamak için izin ver.

1980'lerin sonu ve 1990'ların başında biz Turgut Özal'ın başbakan olduğu özellikle iken, daha fazla demokrasi için arama motive edildi. Biz TÜSİAD tarafından yayınlanan bir rapor hazırlamak için Profesör Bülent Tanor sordu. Biz Ankara'da bu yolda daha büyük bir etkiye sahip olacağını düşündüm.

Bunun yerine ayakta alkışlandı alma, TÜSİAD genel kurul toplantısında raporunu sundu, biz eleştiri aldı. Birkaç arkaik kişilikleri TÜSİAD, Türkiye'de daha fazla demokrasi için bir arama yer aldığını sadece fikir hoşnutsuzluğunu dile getirdi. Bunlardan biri de TÜSİAD iş ancak daha fazla demokrasi aramak için daha fazla kar ve iş aramak için olmadığını söyledi. O daha çok iş daha çok demokrasi bağlı olduğu gerçeğinin farkında değildi. Bu TÜSİAD ile benim için kırılma noktası oldu.

İshak Alaton, Alarko Holding Yönetim Kurulu Başkanı

O İsveç İstanbul'a döndükten sonra geç Dr Üzeyir Garih ile birlikte 1954 yılında Alarko Şirketi kurdu. yarım yüzyıl içinde, şirket binası ve hidroelektrik ve termik santraller, sanayi malları, klima ekipman ve ısıtıcılar, işletim 6.400 çalışanı olmak üzere toplam 22 bağımsız bağlı şirketler grubu haline gelmiştir. Alaton aktif sosyal demokrat alternatifler terfi Türk özel sektörünün. O da Türk Ekonomik ve Sosyal Etüdler Vakfı (TESEV) think tank yönetim kurulu başkanıdır.

Onun sözleriyle:

"Babam, bir üniversitede okumak için benim yetersizlik yüzünden ve onun iflas sonuçlanan servet vergisi nedeniyle 1942 yılında Aşkale gönderildi özellikle çünkü ben beri de çalışmaya başlamak, çok zor bir başlangıç olmasına rağmen 16 yaşında, çok mutlu bir hayat olmuştur. Benim için, daha çok zengin olmak daha saygı önemlidir. Ben istikrarlı, orta ölçekli şirketin başında duyuyorum. Ben bir azınlığa ait izlenim yoktu. Ben bir Türk vatandaşı olmanın tüm haklara keyif aldım. "

Ama ne şimdi? TÜSİAD olarak "arkaik" insanlar hala var mı?

referandum ile ilgili son olay, sandalye geçmişte yaşayan bu gizli güçler tarafından büyük baskı altında olduğunu bana bir izlenim verdi.

Boyner onu TÜSİAD önce referandum sürecinde bir tutum almadı doğru olmadığını söyledi.

Bu belirsizlik TÜSİAD uzun bir süre için bir pozisyon alarak değil, vardı. Bu muhtemelen onun konsey içinde bir fikir birliği olmadığı gerçeği neden oldu. Onlar, split edildi geçmişte yaşayan üyeleri ve geleceğe kapılarını açık üyeleri.

bir kuşak farkı ya da ilgili değil bu mu?

O kuşak farklılıkları ile ilişkili değildir. hala geçmişte yaşayan yaşlı insanlar benim gibi var olan genç insanlar var. O yaş ile ilgisi yoktur.

'TÜSİAD parlak gün geçmişte kaldı'

Böylece Boyner işi zor olduğunu söylüyorlar?

Şimdi referandum üzerinde olduğunu, o biraz rahatlama olacak. Ama zarar zaten çoktan yapıldı ve bu mevcut hükümet ile ilişkileri onarmak için zamanı.

O TÜSİAD şimdi bir anayasa taslağı üzerinde çalışmakta olduğunu söyledi.

Bu iyi bir jest oldu ama çok geç geldi. şans daha demokratik bir anayasa için kapıyı açmak için var, referandum, ne zaman, TÜSİAD desteği yoktu, çünkü bir güvenilirlik sorunu var. O kapıyı açmak için isteksiz iseniz, zorla daha demokratik bir anayasa olabilir savunucusu nasıl?

Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği (MÜSİAD) ve İşadamları ve Sanayicileri (TUSKON), Türk Konfederasyonu gibi diğer ticari kuruluşlar artık vardır. Bunları nasıl görüyorsunuz?

TÜSİAD parlak gün son bir şey vardır. Saygınlığını geçmişte de şimdi. yıl çok sayıda şimdi Anadolu'da yeni güçlerin ortaya çıkışına tanıklık için biz var. Onlar TÜSİAD onları kabul etmekten kaçındı kısmen ve yüksek standartlar, TÜSİAD dışında örgütlendiler. İlk MÜSİAD ve ardından TUSKON. Onlar daha genç, daha fazla dünya nereye gittiğini hakkında gerçekçi güçlü oldular. Onlar güçlü TÜSİAD kayıtsız tutum oranla büyük daha kamu etkilidir. Bu alanda Rekabet ve olup yararlı olacaktır.

METAL MOBİLYA AKSESUARLARI |
METAL PORTMANTO |
METAL SANDALYE |
METAL SANDALYELER |
METAL SEHPA |
METAL SEHPALAR |
MİKROFON SEHPALARI |
MİKROFON SEHPASI |
MİLANO MOBİLYA |
MİRAGE MOBİLYA |
MİSAFİR MOBİLYA |
MMS MODÜLER MOBİLYA |
MOBILYA DEKORASYON |
MOBİLİ MOBİLYA |
MOBİLİ YEMEK ODASI |
MOBİLYA |
MOBİLYA A Ş |
MOBİLYA ADANA |
MOBİLYA AĞAÇ |
MOBİLYA AHSAP |
MOBİLYA AKSESUAR |
MOBİLYA AKSESUAR ANKARA |
MOBİLYA AKSESUAR COM |
MOBİLYA AKSESUAR FİRMALARI |
MOBİLYA AKSESUAR FİYAT |
MOBİLYA AKSESUAR FİYATLARI |
MOBİLYA AKSESUAR FUARI |
MOBİLYA AKSESUAR İMALAT |
MOBİLYA AKSESUAR İMALATÇILARI |
MOBİLYA AKSESUAR İMALATI |
MOBİLYA AKSESUAR İSTANBUL |
MOBİLYA AKSESUAR İZMİR |
MOBİLYA AKSESUAR KAYSERİ |
MOBİLYA AKSESUAR MALZEMELERİ |
MOBİLYA AKSESUAR PROFİLLERİ |
MOBİLYA AKSESUAR SATICILARI |
MOBİLYA AKSESUAR SEHPA |
MOBİLYA AKSESUAR ÜRETİCİLERİ |
MOBİLYA AKSESUARI |
MOBİLYA AKSESUARLAR |
MOBİLYA AKSESUARLARI |
MOBİLYA AMERİKAN |
MOBİLYA ANTALYA |
MOBİLYA AŞ |
MOBİLYA AYAKKABİLİK |
MOBİLYA BAHÇE |
MOBİLYA BEBEK KARYOLASI |
MOBİLYA BEBEK ODALARI |
MOBİLYA BEŞİKLER |
MOBİLYA BİLGİSAYAR |

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.