15 Kasım 2010 Pazartesi

İSTANBUL'DA RUMLAR BİR TEK ÖĞRENCİ İÇİN OKUL AÇMA GİRİŞİMİNDE BULUNUYOR

Valendi Mihailidis o sadece öğrenci Kadıköy Rum İlköğretim Okulu, bir sınıfta görülür. İstanbul'da 22 Rum okulları sadece 10 tanesi öğrenci var. Radikal fotoğraf, Mine TUDUK
10 yaşındaki Valendi Mihailidis evinde kalem ya da dizüstü unutursa, o bir tane ödünç alabilirsiniz onun okulda kimse yoktur. Dördüncü sınıf öğrencisi İstanbul'da Kadıköy Rum İlköğretim Okulu, sadece 214 öğrenci servis şehirde 22 okullarından birinde sadece öğrenci.

o güne kadar, Valendi Radikal günlük söyledim çevresindeki diğer öğrenciler olmadan sıkılıyor sorulduğunda "ama benim de arkadaşlarım var istiyorum yalnız olmanın iyi tarafı da vardır."

Şehrin Rum okullarında öğrenci sayısı her geçen gün azalıyor, kağıt Pazartesi bildirdi. 3000 civarında Türkiye'deki Rumların toplam nüfusu, İstanbul'un Rum okullarının sadece 10 ile öğrencilerin Valendi benzer durumların bazılarında, kayıt yaptırmış.

Lozan Antlaşması yönünden 1923 yılında imzalanan altında da Rum olarak bilinen Türk vatandaşlığı, sadece Yunanlılar zor kayıt arttırılmasını sağlamak için Türkiye'nin Rum okulları katılabilir. Türkiye'de yaşayan Yunan vatandaşlarının çocukları katılmak için izin verilmez. Yasa tasarısı yabancı öğrenciler de okullarına kayıt için izin dört yıl önce hazırlanan, ancak ana muhalefetteki Cumhuriyet Halk Partisi, ya da CHP tarafından bir meydan okuma karşısında, hukukun içine kabul edilmedi.

Sonuç olarak, İstanbul'un Bakırköy ilçesinde Rum İlköğretim Okulu son altı yıldır hiçbir öğrenci olmuştur. Fener Mahallesi'nde Maraşlı Rum İlköğretim Okulu sadece altı öğrencisi bulunmaktadır. Kentin en kalabalık Yunan okul 120 öğrenci ile Zapyon Okulu vardır. Taksim bölgesinde 117 yaşındaki Zoğrafyon Okulu,, yedinci ve sekizinci sınıflarda ve lise sınıfları altıncı yılında 41 öğrenci varken Fener Rum Orta ve Lise, 60 öğrencisi bulunmaktadır.

"Perde kapatmak izin vermeyin. Bu okullarda Yunan öğrenmek isteyen herkese açık olsun, "Yani Demircioğlu, Zoğrafyon Okulu'nda müdür söyledi.

29 Ekim günü Cumhuriyet Bayramı tatili, Kadıköy Rum İlköğretim Okulu'nda sadece bir sınıfın pencerelerini bayrakları ile süslendi. Bu okulun tek öğrencisi onun ders aldığı bu oda bulunmaktadır. ara dönemlerde, Valendi de yalnızdır. Bazen bir öğretmen ile futbol çalış, bazen bir kitap ya da boyalar okur.

Diğer sınıflar ve terk edilmiş yemeği salonunda depolama için kullanılır. Son beş yıl içinde, 139 yıllık eski okul sadece bir seferde iki ya da üç öğrenci olmuştur. Iki öğretmen şu anda Valendi eğitim veren, orada çalışıyorum. Bunlardan biri, 18 yıl boyunca okulda olan Hristo Peştemalcioğlu, ayrıca esastır. bir sekreter ve bir temizlik işçisi ile, okulun toplam nüfusu beş kişidir.

Peştemalcioğlu, 46, Zoğrafyon Okulu'nda öğretmen olarak çalışmaya başladığında, 32 öğrenci vardı. "[Şimdi var] hiçbir çocuk sesleri, oyunlar hiç sesleri, öğrenciler arasında bir yarışma" dedi. "Ama bizim öğrenci çok iyi olduğunu, kendisinin çalışkan ve asla bizi üzdü" dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.