14 Ağustos 2010 Cumartesi

ABD DE YAŞAYAN TÜRK LİSE ÖĞRENCİSİNİN KUPALARLA DÖNÜŞÜ

Milli Güvenlik Dil Girişimi Gençlik veya NSLI-Y için, Türkiye'ye bu yıl ilk kez geldi. NSLI-Y, ABD hükümeti, Amerikan öğrencilerine yurt dışında daha az yaygın olarak öğrenilen dil çalışmaya hak temelli burs verir içinden. Öğrenciler aile yanında kalmak, yoğun dil dersleri almak topluma hizmet ve tarihi yerleri ziyaret


Amerika Birleşik Devletleri İstanbul Milli Güvenlik Dil Girişimi Gençlik veya NSLI-Y ile eğitim gelen Lise öğrencileri, dil ve kültürel çalışma Perşembe altı hafta tamamlandı.

NSLI-Y sayesinde, ABD Dışişleri Bakanlığı'nın Amerikalı lise öğrencilerine yurt dışında kritik Amerikan ulusal güvenlik için daha az yaygın eğitimi dil öğrenmek için hak temelli burs veriyor.

2010 yılında, NSLI-Y dönem ve yaz Çin, Mısır, Hindistan, Ürdün, Kore, Fas, Rusya, Tayvan, Tacikistan programları düzenlenen ve ilk kez Türkiye için.

Uluslararası Hizmetler Eğitim, veya İMKB, bir Türk kâr amacı gütmeyen örgüt lise çalışma-yurtdışı programları konusunda uzmanlaşmış, yerel NSLI-Y program çalışır. İMKB tutulan 20 öğrenci yoğun dil dersleri, toplum hizmeti, tarihi yerlere ve Türk aileleri ile aile yanında geziler ile meşgul.

Öğrenciler aynı zamanda ABD Kongreye sunulacak seçtikleri, konular üzerinde projeler hazırladı. Brandon Holden, Benjamin Banneker Akademik Lise Washington DC yılında, Türkiye'de araştırma eğitim için seçtim.

"Ben şimdi evde projemi yaptıktan sonra eğitim daha iyi bir perspektife sahip. Eve gidip, orada artık okul şikayetçi olacak. Burada bütün hayatını belirleyen bir test var. Amerika, sen Cts var, ancak burada ciddi değil. Geri bilginin getirmek ve benim okulda paylaşmak istiyorum, "Holden dedi.

Holden onun Türkçe derslerinin yoğun olduğunu ve günde en az altı saat boyunca bir araya geldi, aynı öğrencilere uzman altı hafta içinde dilde olması bekleniyor söyledi. "Biz kadar biz de öğrenmek için elimizden geleni deneyin. Bu İngilizce'den çok farklı bir dil var, "Holden dedi.

Anna Mendlein, Ceviz Hills Lisesi Ohio yılında, kendi başına eğitim ve Türkiye'ye gelecek yaz dönerek onu Türk devam umduğunu söyledi.

"Ben Türk] in Twilight serisinin [tek bir kitap aldım, ben üzerinden okuyabilir ve çok, çok yavaş çevir. Ben çalışıyorum, "dedi.

Mendlein tarihinin Bizans ilgi onu çünkü seçti Türkiye. "Ben ve Latin, yıllar aldı, dört yüzden kültürü hakkında Bizans çok öğrendim. Türkiye budur herşeyin nereye "diye. Dedi Holden İstanbul söyledi için dua ediyordu ben ``. Türkiye yerdir gerçekten güzel. Insanlar güzel gerçekten. gibi için çok bir mağazanın alışveriş I,.''

Mendlein, ABD dışındaki hiç, "Ben aynı şehirde Hayatım boyunca yaşadım, çünkü benim gibi iyi bir daha küresel bir perspektife sahip etmek, hissediyorum" dedi. Cincinnati ... küçücük değil, ama İstanbul'da hiç değil. Eve gitmek ve nasıl Türkiye beni değiştiğini görmek heyecan duyuyorum. "

umut, öğrencilerin yabancı hizmetlerinde çalışacak yılında ABD hükümetinin fonlarından NSLI-Y. Holden, "Dışişleri bakanlığı güvenlik konuları hakkında çok şey konuştuk" dedi. Türk Dışişleri Bakanlığı için çok önemli bir dil ve pek çok kişi Türk biliyorum. "

Ancak, ne olursa olsun ABD hükümetinin niyetleri, NSLI-Y öğrencilerin gelecek için umutları değişkenlik göstermiştir. Holden Médecins Sans Frontières (Sınır Tanımayan Doktorlar için) ve Moravyalı Akademisi Pennsylvania yılında Gordon McCambridge çalışmak, o üniversitede makine mühendisliği çalışma planladığını söyledi istiyor. Ama, Gökyar Karşıt, İMKB İstanbul direktörü olarak, ne olursa olsun beklentileri deneyim Amerikalı öğrenciler küresel vatandaşlar olarak büyük duyarlılık ulaşmak yardımcı olacağını söyledi.

Karşıt diye herkes yurtdışında daha çok Türk öğrenciler de dahil olmak üzere seyahat dilerdi söyledi. "Daha fazla insan kültürel faaliyetler, daha şeyler değişecek yok."

"Gençlik, biz onları sadece etmeye çalıştığını gelecekte değişecek," Karşit dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.