14 Ağustos 2010 Cumartesi

TÜRKİYE'DEKİ ARKEOLOJİK KAZILARDA BÜTÜN HERKES YARDIMCI OLUYOR.

İzmir bazıları arkeoloji ki genç öğrenciler sitede dört aylık yaz kazı sezonunda çalışan öğretmek yardımcı olduğunuz kadar çok bilgi edindikleri birçok yerel köylüler dahil olan yakın bir antik kentin 20 yıldır süren kazı. Ben hemen onların dönemine göre, ben dışarı çıkar ve ayrı nesneler tanımlayabilir Helenistik olması, Bizans ya da Roma, 'Muammer Balcı, 50 diyor. 'Ben Helenistik nesneleri tercih ediyor ve mutlu ben bulamadım önce


İzmir'in Torbalı ilçesinde Yeniköy köyü çoğu Metropolis antik kenti kazılarında katılıyor 1.500 kişi ev sahipliği yapmaktadır.
İzmir yakınlarında bir antik kentin kazı çalışmaları yerine şimdi uzakta köy kafeler onların gün whiling amatör arkeolog olarak yazları geçirmek yerel halk içinde gizli yetenekleri ortaya getirmiştir.

kazmak yaklaşık iki yıldır devam eden ile, yerinde büyümüş çocukların yanı sıra devam eden çalışmaya katkı yapıyoruz.

Fatma Yetim, site evi temiz tutmak sorumludur, ayrıca yıllık tarihi eser yıkama çalıştı süre Vasfiye Usta, sitenin aşçı, kızı bir uzman temizlik seramik yer haline gelmiştir. Gürhan Eygay, İbrahim Ergay, oğlu kim güdümlü Profesör Recep Meriç o ilk 20 yıl önce, yerinde hızlı enkaz yerine getirmenize yardımcı kendi demiryolu sistemi Yenilikçi sahiptir kazılar başladı. Tüm kazı yerinde çalışmalarını açıkladı tarihine ilgilerini derinleştirdi.

"Profesörler bulgular hakkında bize bilgi yavaş yavaş nesneleri tanımlamak için öğrendim," Muammer Balcı, 50 dedi. "Ben hemen onların dönemine göre, Hellenistik, Bizans ya da Roma olması dışarı almak ve ayrı nesneler tanımlayabilir. Ben Helenistik nesneleri tercih ediyor ve mutlu Ben bulamadım ben. "

Balcı's duygular onlar olanlara Bizans dönemine ait Helenistik eserler tercih söyledi birçok yerli halk tarafından paylaşılır. Metropolis antik kenti kazı yapılmakta İzmir'in Torbalı ilçesinde, içinde Yeniköy köyü, birçoğu yaz, akademik personel bölgeye gelip başlayacak kazılarda, katılmaktadırlar 1.500 kişi ev sahipliği ve öğretim yılı başına kadar devam eder. Dört aylık yaz döneminde böylece toprağa eserler için alanlara domates mahalle sohbetçi vardiya görür.

Yeniköy köylüler gibi İşçiler genellikle arkeolojik, bu nedenle mesleki ve dikkatli eylemleri önemli şekilde nesneleri toprak altında saklı zarar vermek değildir kazma ilk katman yürütmek.

Bazı işçilerin olsa bile bir ilköğretim okul diploması yok, onlar arkeologlar değere gelmiş ilginç hikayeler ve bilgiye sahip.

"Sanki kokusu nesneler] [ise," Serdar Aybek, kazı başkanı, köylüler dedi. "Bunlar bizim için arkeologlar da önemlidir. Biz deneyimsiz arkeoloji öğrencileri için onları tercih ediyorum. "

Köylü Recep Canbaz, 51, gururla hangi o katılan bir kazmak nitelendirdi. "Bir zaman, biz aşağı, orada bir tiyatro vardı düşünme dört metre indi. Bir noktada, [kazı ekibi durdurmak için, orada değildi düşünerek karar], "Canbaz" dedi. "Ben ısrar etti ve antik tiyatro bulundu. Aslında, ben aşağıya bulduk ilk koltuğuna oturdu. Nasıl insanlar zaman petrol bulmak tezahürat - ki coşkuyla yolu olduğunu biliyorum. "

Kazı başkanı Aybek amatör bir arkeolog olarak başka bir köylü işçi nitelendirdi. "O kendi dönemlerine göre tüm nesneleri ayırır. Dedi, "kazı başkanı tecrübesiz arkeoloji öğrencisi yardım edeceğini söyledi.

"Benim profesörler benim kürek önünde bir bilgisayar olduğunu varsayalım. Acaba bir heykel veya sütun taş ilk ortaya dan hissedebiliyorum, "Canbaz, merhum Sakıp Sabancı, Türkiye'nin en önde gelen işadamları bir takdir plaketi aldığını söyledi.

Yoldaşı köylü Balcı yaptığı Görme için teşekkür ederiz. "Onlar bana, 'Sen bir projektör gibi bir göz var." Heykeller biz tiyatro ve çıkarılan hamam Türk hamamı] [müthiş bana heyecan var, "dedi, o sitedeki arkeoloji öğrencilerine yardımcı olmuştur sözlerine ekledi. "Onlar kitaplardan öğrenmek, kazıyoruz öğreniyoruz" dedi.

Merve Güzel, kazılarda staj bir üçüncü yıl arkeoloji öğrencisi, öğrencilerin öğrenmeye ne sıklıkla çok teorik olduğunu kabul eder.

"Burada nasıl uygulama [daha önemli daha] teori olabilir gördüm," dedi, nasıl Balcı ona yardım açıklayan söyledi. "Bana nasıl bir mozaik, nasıl başa çıkmak için ortaya çıkarmak için öğrenmek yardımcı oldu. Bana malzemeleri gösterdi. Ben korkmuyorum zarar verebilir yedeklenen her bir mozaik, beni motive ve bana sürdürmeye teşvik etti. "

"Bizi paraları bulmaya yardımcı" arkeolog Yeşim Ulaş, mozaiklerin korunması Balcı ile çalıştığını söyledi. "Ben nasıl alçı sıva yapmak öğrendim. O adapte ilginç bir yöntem çağdaş malzeme Antik çağın alçı bir sıva alır. Biz mozaiklerin korunması bu malzeme kullanıyoruz. "

At 68, Recep Karana son 13 yıldır kazı çalışmalarını sürdürmektedir. "Kazı eğlencelidir; gerçekten ben bir şey bulmak gibi," dedi, ekledi: "bir aşamada biz akropol birçok mezar bulundu; bu beni biraz rahatsız etti" dedi. Kış mevsiminde, o mezar kazılar köy veya dağıtan düğün davetiyeleri.

Muzaffer Taşcan kazılarda yaz boyunca çalışır ve kış aylarında site korur. O 13 yıl önce yerinde çalışmaya başladı dek alanlarda çalışmak için kullanılır. "Kalbim kazma başlamak her zaman yener. Sadece böyle kazmak olamaz. Ben küçücük hesapları yapmak "dedi. "Bir gün, öğrencilerin, 'Stop kazma, biz altında olduğunu söyledi.' Ama karıncalar kadar geldiğini gördük. Ben, 'Ben devam edeceğini söyledi; karıncalar yukarı, o zaman gel eğer bir boşluk düşükse,' ve ben kazmaya devam etti. "

Hakkında antik kenti

Metropolis antik kentinin geçmişi Neolitik Çağ dayanıyor. Eserler orada ilk yerleşim izleri ayı buldu, Klasik, Helenistik Çağ ve Roma ve Bizans imparatorlukları, tüm yol kadar Anadolu Türk Beylikleri ve Osmanlı dönemine.

bina bölümleri, mezar taşlarında, heykeller, sikkeler, cam ve seramik objeler kazı çalışmaları sırasında şimdi İzmir Sanat ve Tarih Müzesi "nde sergilenmektedir, İzmir Arkeoloji Müzesi ve Selçuk Efes Müzesi'nde. 2010 kazı programı toplantı salonu odaklanır (Bouleuterion) bu kentin resmi merkezidir, Stoacı teras ve Roma Hamamı ve Palaestra, bir tesis banyo oluşan ve bir alanda sportif faaliyetler için.

koruma ve restorasyon çalışmalarının merkezinde bir yapı geometrik desenleri ile süslenmiş mozaik galeri bulunmaktadır.

kazmak babası

Recep Meriç's Avusturya arkeoloji profesörü tavsiye onu Metropolis üzerinde antik kenti olması neden çıkarıldı araştırma başlamaya teşvik etti. Meriç, şu anda 66, ilk 1972 yılında site, sadece alanlar oldu gitti.

"Ben mozaik resimleri halk tarafından bulunan aldı. Bazı duvarların temizlenmesi ve dört yıl için herhangi bir kazma olmadan araştırma yaptım. Ben doktora bittikten sonra o ve üniversite öğretim başladı, "dedi konusunda, ben unuttum.

Meriç daha yerel belediye başkanı 1989 yılında bir telefon aldı, onu kazılar başlayacak ekibi başkanı soruyorum. O Serdar Aybek için, 2006 yılında misyonunu sol kime uzun yıllar çalıştı kaldı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.