22 Ağustos 2010 Pazar

YUNANİSTAN TÜRKİYE'DEN DAHA MI İYİ DURUMDA.

Yunanistan herhangi bir Türkiye daha iyi midir?

kendi gözünde "planks" göz ardı ederken hiçbir şey Türkler ve Yunanlılar birbirine söylemek değişiklikler, "beni gözünüzün benek almak," Let.
Ben, hassas konularda sorunlar için din özgürlüğü gibi belirli bir ülke eleştirdi şeyler yazmak zaman, hep aynı tepki olsun: o ülkenin tedirgin, "Neden üzerindeki sorunların bakma mesajları soran göndermek beni ve destekçileri diğer tarafta? "

Tekrar bu sayfalar için en son parça sonra, "De-Türkiye'nin Hıristiyanlar crucifying oldu." İşte, ben onun Yunan Ortodoks vatandaşlarının yeterli haklarına saygı için değil Türkiye eleştirdi. Ben Yunanistan'daki Türk toplumunun sorunları adres vermedi neden tepki olarak, birkaç e-postalar bana soran var. Özellikle ABD'de bir Türk yaşam bana uzun bir mektup göndererek, - bir nevi bir, I-meli notu - Yunan hükümeti çeşitli suçlardı liste.

şehirde yok cami

Bana biraz bu noktaları ile paylaşayım. Yunanistan 700.000 'den fazla Müslüman evde olmasına rağmen Birincisi, utanç verici gerçeği Atina tek Avrupa başkenti cami olmadan vardır. (Orada cami var onlarca Osmanlı döneminde, ama hepsi ya yıkıldı ya da kilise haline 19. yüzyılda dönüştürülür.)

Bu bağlamda, Türkiye, Yunanistan, daha özgür görünüyor. Birçok kilise (ve sinagoglar) İstanbul'da ve başka ülkede var. Ve bu Müslüman olmayan kutsal kapatılması görmek istiyorum delilerin rağmen, özgürce hizmetleri düzenliyor.

Ancak Yunanistan diğer sorunları bu benim ABD merkezli Türk okuyucu listelenen dikkatlice çok bildik bana baktı. daha kesin olmak gerekirse, çok kendi Kürt nüfusu karşı Türkiye'nin uzun süredir politikalarına benzer geldi.

Yunanistan ile başlamak için, sadece, "Aslında onlar sadece din değil, aynı zamanda etnik çoğunluk farklı değildir inkar onun Türkler" Müslümanlar çağırır. Bu yüzden Yunan mahkemesi tarafından 2001 karar "Kültür Derneği Rodopi of Bölgesi Türk Kadınları kurucu izin verilmez" dedi. Mahkeme dönem "Türk kadını" kamu üyelerine kökeniyle ilgili yanıltmak iddia. "

Benim ABD merkezli Türk okuyucu ne mahkeme kararı, ve benzeri, tutarı şöyle özetliyordu: "Yunanistan kullanımını sınırlayan bir deyişle 'Türk' ve 'örgüt adlandırma' azınlık, böylece Türk azınlığın kültürel kimliğini bozarak . "

Peki, sadece kelimeleri yerine "Yunanistan" ve "Türkler" Yukarıdaki cümlede "Türkiye" ve "Kürtler" ve onların mükemmel uyum görürsünüz.

Benim Türk okuyucusu da nasıl Yunanistan Türk azınlığın siyasal haklar engel bana anlatıyordu. Hükümetin "atanmış müftüleri ve popüler seçim izin aksine," ve "yüzde 3 seçim engel olmuştur bağımsız Türk azınlık adaylar için onları Yunan siyasi partilere katılmaya zorlamak için dikilmiştir."

Tekrar belirtiyorum, çok tanıdık geliyor. Yıllar boyunca, bizim devlet bizim Kürt halkının demokratik kendini temsil aza indirmek için her şeyi yaptı. Bizim yüzde 10 seçim barajının herkesin bildiği gibi, bir nedeni meclis dışında Kürt yanlısı partilere tutmaktır.

Yunanistan'da sorunları bol ve İnsan Hakları İzleme raporu işaret ederek onları özetleyen, "Türkler insan hakları ihlalleri bir dizi çeker." Ayrıca, "Yunan devletinin çoğunlukla gerçeği kabul edemiyoruz be için vardır ekler birinin sadık bir Yunan vatandaşı olabilir ve aynı zamanda etnik bir Türk kendi kültür ve din gurur duyuyorum. "

Yine, "Yunan ve" Türkiye "ve" Kürt "ve mükemmel bir alacak Türk" burada kelimeleri değiştirin.

Ege'nin Her iki taraf da, benzer korkular peşindeyim vardır görünüyor ve benzer kötü çözümleri içine çekilir.

Batılılar ve Müslümanlar

her iki tarafta "mainstream" medya da onlar diğer tarafta sorunları sadece odaklanmak şekilde benzer. Biz Türkler Batı Trakya'da bizim kardeşlerimizi sınırlı hakları hakkında ise Yunanlılar kardeşleri sınırlı hakları şikayet tutmak ve Ekümenik Patrikhane İstanbul'da şikayet tutun. Ama bu ahlaksız söylemler, kimse ilham ve böylece değişiklik yok.

diğer (İncil) bir deyişle, hiçbir şey kendi gözü "tahta" olarak görmüyorum sırasında zaman, "beni gözünüzün benek alalım" demek değişir.

Aslında, aynı sorunun küresel ölçekte var. Batılılar, örneğin yanlış zaman sadece özgürlüklerin eksikliğine için Müslüman dünyasının suçu, ancak onun yapımında kendi kısmi rol görmüyorum - sömürgecilik tarihi boyunca diktatörce rejimler veya uluslararası ilişkilerde çifte standart için destek. Müslümanlar, karşılığında, yanlış zaman sadece Batı böyle günahları konuşmak, ama dürüstçe neden azınlıklar, kadınlar ya da "apostates" özgür olmayan adres asla ve hatta tehdit edilen, dünyanın kendi parçası.

Doğru şeyi yapmak için sadece yabancı millet veya medeniyet eleştirmek için değil, aynı zamanda kendi akraba olduğunu. Ancak o zaman, biz dürüstçe konuşmak olacaktır. Ve ancak o zaman, biz bir fark yaratan olacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.