13 Ağustos 2010 Cuma

DEMOKRASİ DERSİ VERİLİYOR.

Türkiye'nin sorunsuz büyük çatışmalar için potansiyel ile tarihi bir dönüm noktası geçmektedir. cumhuriyetin en belirgin şiddetle karşı korumalıdır yönü de, bir ulus-devlet anlayışıyla beslenen olduğunu durumuna boyunduruk altındaki vatandaşlar.
laiklik bir otoriter anlayışı bu tavrı meşru ödünç verirdim. Böylece, Türklük ve oran "bilimsel" laiklik oldu Müslüman kimliği adapte alamadım hem Kürt kimliği dışında siyasi alanda muhafaza edilebilir. tehditlere karşı bu iki tehlike dönüştürmek istiyorsunuz çevre "demokrasi denilen olacağını ise Dahası, bu iki kimlikler tehlikeleri cumhuriyetin temel karakteristik değiştirmek isteyen olarak tasvir olurdu."

Nitekim, demokrasinin sadece talepler Kürt kimliği ile ilgili siyasal eklem ima değil aynı zamanda İslamcı grupların önünü istedim, ülkenin en büyük topluluğu temsil eden siyasi iktidar onların payı var. Bu yüzden, bu ülkenin cumhuriyetçi macera Yaklaşık 90 yıldır "demokrasi" tehdit önlenmesi sadık kaldılar. Bu amaçla, insanlar, demokratik hükümetler yıkıcı generaller ve sivil siyaset tarafından devrilen edildi seçilen içinde vesayet gölgesi altında meşgul olmak zorunda kaldı öldürüldü.

Ancak, mümkün, "demokrasi" çökmüş bu topraklarda delici başlatmak başardı kural bu arkaik formunu korumak için yapılmış Soğuk Savaş gibi. İlginçtir, kafasında zaten değiştirmeye başlamıştı; Başka bir deyişle, demokratik bir zihniyet uzun demokrasi önce ortaya çıktı. Bu kaçınılmaz rejimi ve toplumsal beklenti ve normları nitelikleri arasında uzlaşmaz bir bölünme yol açtı. Belki herkes büyük bir mücadele için hazırlanan, fakat bu olanları değildi.

Şu anda, Türkiye'de bir yasal çerçeve içinde rejimi ile ilgili sorunları çözmek için barışçı ve sağduyulu bir şekilde başladı. Bu mümkün kılan önemli bir faktördür kesinlikle ve yüksek yargının ordunun prestiji zarar göreceği Ergenekon davası sırasında ortaya çıkan bulguların ayarlanır. Böylece cumhuriyet tarihinin, mevcut hükümette ilk kez ve cesaret yetkileri sarfetmek zorunda ordunun prestiji zarar vermeden bu yapabileceğini ve aynı zamanda, bazı generallerin siyasi hedeflerine hizmet yoktur.

İlk bakışta, biz Yüksek Askeri Şura (YAS) kararlarının önemini hafife olabilir. Biz stres olabilir, bu atama veya bir mesaja asker önemli değil, otoritenin gerçek dağıtım vurgulanmalıdır. Ama rejim demokratik hale önce, onun fizibilite meşru yapılmalıdır unutmamalıdır. Bu ne YAS kararlar yaptığıdır. Hükümet ve askeri politik askeri uygulamalar "konusundaki söylemleri ile özerk hale olamaz sağ yetkililerin kendisine kanunla verilen egzersiz bulunmuyor mesajı verdi."

Şimdiye kadar "YAS kararların" askeri komuta kademesinin en istekleri doğrultusunda terfi atama listesinde bir değişiklik olmaksızın onay anlamına gelir. İşte terfi atama arasında bir fark vardır. Promosyonlar hangi ordu subayları daha yüksek bir rütbe personel pozisyon yanı sıra söz konusu subaylar kişisel kayıtlarına göre terfi belirlemek ve oldukça askeri düzenlemeler için doğal geçerli olacak. Öte yandan, en randevular sadece genel askeri değil, aynı zamanda siyaset ve devlet iç yapısı şekil eğilimindedir. Gerçekten de, kanun yürürlüğe komutanları ve Genelkurmay başkanı sağlar talebi ve hükümetin onayı olarak atanacak. Bu hak, bir hükümet tarafından prensip duruş olarak kullanılan olmamıştı. İlk defa, iktidardaki Adalet ve Kalkınma Partisi (AK Parti) açıkça sivil siyasetin hakim olduğu ve askeri yasalara uymaya gerekiyordu yaptı.

Bu hareket kendi orijinal alana askeri döner ve mesleki hak askeri içinde geçmişin yıkıcı eğilimler daha kariyer planlarını daha fazla ağırlık sağlayacaktır. Ayrıca, söz konusu darbe girişimi daha derinlemesine takip edilecek sağlayacağız. katılan veya darbe araziler desteklenen bazı üst düzey komutanların emeklilik en bazı belgeleri veya sivil mahkemelere şimdiye kadar inkar olabilirdi kanıtların açıklanmasını teşvik muhtemeldir.

Bu da darbe faillerin ve yüksek yargı arasındaki bağlantı açıklık getirecektir. Bu nedenle, hükümetin adım daha yüksek yargı tarafından alınması gerekiyor randevu incelemek oldu. Burada, "kurulan uygulama" listesini yüksek yargı üyeleri tarafından Yüksek Kurulu Hakimler ve Savcılar (HSYK bünyesinde hazırlanan hükümet tarafından onaylanması) idi. Ancak, bu noktada da, AK Parti yasal haklarını uygulamak için kendi iradesini sergiliyor. Bu HSYK yerine uzlaşma için Ergenekon savcıları değiştirmek için çalışırken veya mahkeme panelinde ekstra hakimler ekim tarafından soruşturma zayıflatmak çağırıyor.

Demokrasi içselleştirmesi için kolay değil, toplum hazır, vesayet rejiminin savunucuları fazla seçenek yok.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.