8 Ağustos 2010 Pazar

GÜVENLİK UZMANI ÜLKER: SİVİL MAKAMLAR ESKİ SİSTEMİ REVİZE İÇİN ÇALIŞMALIDIR DEDİ.

Ulusal güvenlik uzmanı Mesut Ülker, ülkedeki sivil otorite fazla mesai Türk Silahlı Kuvvetleri (TSK) 'nin vesayet beslenen sistemi revize etmek ve üst düzey askerî pirinç ve hükümet arasında son hesaplaşmaya bu yılki Yüksek Askeri çalışmak gerektiğini söyledi Konseyi (YAS) toplantı güçlü sinyaller sivil otorite silahlı kuvvetleri kontrol başlamıştır gönderdi.

"Şimdi sivil makamların fazla mesai eski sistem düzeltmek için çalışması gerektiğini daha demokratik," Ülker Bizim Pazartesi Talk röportajda, Today's Zaman'a konuşan yapmak.

Kararlar geç Çarşamba günü Cumhurbaşkanı Abdullah Gül'ün onayını izleyen 11 generallerin darbe planladığı promosyon inkar edildi şüphelenilen doğruladı duyurdu. Son tartışmaların merkezinde yer adam 1 Kolordu Komutanı Orgeneral Hasan Iğsız, giden Genelkurmay Başkanı Orgeneral İlker Başbuğ tarafından bir sonraki kara kuvvetleri komutanı olması önerilmektedir. Onun promosyon Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından gerekçesiyle iddia edilen bir komplo ve hükümete karşı karalama kampanyası yer aldı üzerinde veto edildi.

Ülker göre, askeri personel genellikle kurallara saygılı ve onlar hazır değişiklik yapıldığını olacaktır. Ve orada sivil toplumun kanat değiştirmek, hükümeti fırsat onu sahnelemek için kullanmak gerektiğini zorlu altında çok ihtiyaç duyulan rüzgar.

"Savaş, çok ciddi bir mesele askeri adamlara emanet etmek ise," Ülker, Fransız savaş zamanı lideri Georges Clemenceau alıntı söyledi.

O bizim sorular bu yıl YAS toplantı ve onun sonuçları ile ilgili yanıtladı.

Ne alışılmadık bu yıl YAS toplantıları ve ilgili gelişmeler hakkında?

Bugüne kadar ülkede sivil yetkililer sadece üst düzey askeri yetkililerin kararlarını kendi imzalarını atacak ve ardından başbakan cumhurbaşkanının onayına sunacağını söyledi. Ama iktidardaki ikinci döneminde, özellikle Adalet ve Kalkınma Partisi [AK Parti], ilk olarak 2002 yılında, sorumlulukları gözden geçirilmiştir sivil-asker ilişkileri konusunda seçildi. Hükümet arzu yasal yetki ve sorumluluğu kullanmak dile getirdi. Sorunu kendi sorumluluk alanlarında içinde all institutions act have olmuştur. Ne anayasalarda 1960 askeri darbe, askeri bir parçası özellikle sorumluluk alanında ihlal edildikten sonra bakın. yasalar bazen bu ihlali, pratikte farklı olmuştur yol açmayan rağmen, bu belirgin YAS toplantılar olmuştur. Yasaya göre, YAS başbakan, ancak başbakan şimdiye kadar, çok yakın zamana kadar Dediğim gibi, kararlar üst düzey komutanlarla tarafından yapılan onay onların imzaları koyarak edilmiştir başkanlığında. Şimdi bu uygulama sorgulanmıştır. İkincisi, öyle görünüyor ki Madde 65 TSK personeli, o da hapsedilir terfi edilemez yargılanıyor askeri üyesi uygulanmaktadır öngören Kanununun. Biz de sivil yetkililer, sivil toplum tarafından bu konuda değiştirmek için itmek için baskı görüyorum.

Ne kadar güçlü sivil toplum tarafından talep ki toplumda iki kampa görünüyor verilir düşünüyorsunuz?

değişim talepleri Sivil toplum, çok güçlüdür. sivil toplumun talepleri siyasi kanalları daha bu tür taleplere açmadan önce olduğundan daha önümüzdeki günlerde canlı olmaya devam etmektedir. Ve değişim ve statükonun destekçileri arasında bir mücadele veriyor. Bu Anayasa, bir askeri darbesinin ardından dizayn edildi, şimdi çok toplumun geliştirilmesi kısıtlayıcı olduğu açıktır. Bu nedenle biz toplum anayasa değişiklik paketi üzerinde referandumun ardından sağlıklı bir anayasa değişikliği için talep arttığını görürüz. Şimdi ne YAS toplantısı ve alınan kararlar hakkında bakın oradaki sivil otorite onun haklı gücünü kullanarak olmasıdır.

Bazı yorumcular bu durumun yapıyoruz sanki hükümet kararları YAS toplantısında yapılan engel oluyor gibi görünmektedir. Ne değerlendirme iddia ile ilgili nedir?

Bu doğru bir algı ya da sunum değil. Cumhurbaşkanı, başbakan ve kabine makam Genelkurmay ve kuvvet komutanlarının başkanı seçmek zorunda. Bu yasal olarak mümkün hükümetin düşük rütbeli askeri personelin terfi müdahale değildir. Hükümet haklı ve meşru arzu insanlar kime Türkiye'nin güvenlik sorumluluğunu hükümetin omuzlarına düşer çünkü, sivil otorite ile çalışacak seçmek zorundadır. Ama Türk sistemindeki yapısal sorunlar nedeniyle, askeri Örneğin inç engelleyen birçok alanda olmuştur, belediyelerin yetki alanı dışında coğrafi bölgelerde jandarma gözetiminde, güz ve sonuç olarak diyebiliriz ki hakkında Türkiye topraklarının yüzde 80'i askeri tarafından yönetilir. Bir topal demokrasiye Bu durum puan.

Bahsettiğiniz bu özel konu kamuoyunda tartışmaya henüz açılmış değil.

bazı insanlar durumu manipüle Çünkü. Bu bağlamda, bizim çok ciddi Ergenekon davası almalıdır. Bazı gölge elemanları, Türkiye'de demokrasinin ana arterler üzerinde kendi çıkarlarını korumak için güç var ve bunlar askeri aracılığıyla yapıyor tercih etmişlerdir. Gölgeli elemanları sivil otorite tarafından yönetilen edilemez bir hükümetin olması isteğini.

'Hiçbir kriz' olmalı

YAS toplantı ve ilgili gelişmeler konusunda bir kriz bekliyorsunuz?

Hiç de değil. Askeri otorite defa sivil otoritenin alanda müdahale vardır. Bu eğitim sisteminde kapılmış olduğu için ama ne zaman bu bir itiraz siviller tarafından, askeri personel çekilebilirsiniz. askeri insanlar zaman zaman bu sivil otoritenin daha güçlü kendi haklı yetki kullanarak gereken şikayette bulundular. Biz niçin onlar sivil işlerine müdahale devam ediyorum sorabilirsiniz. Bunun nedeni bu konuda sorgulandı edilmemiş olmasıdır; gerçekten onlar sivil işlerine müdahale bekleniyor edilmiştir. Fark bugün ki sorgulanır bir

Üçüncü Ordu Komutanı Orgeneral Saldıray Berk, şu anda Ergenekon üyesi olmakla suçlanan standları, Eğitim ve Doktrin Komutanlığı Kara Kuvvetleri atandı. O kovuşturma korunmaktadır çünkü bu mu? Gerekmez diye askıya mı?

Ne zaman var birisi hakkında çok tartışmalıdır, süspansiyon dikkate alınmalıdır. bu Genelkurmay başkanı önermedikçe, daha sonra savunma bakanı bunu onaylaması gerektiğidir için prosedür. Ne yazık ki, Genelkurmay, bu şimdiye kadar askeri belgenin vahiy beri yasadışı Albay Dursun Çiçek ve "ıslak imza" ile hükümet] zayıflatmak için bir komplo ayrıntılı [dayanıklı olmuştur. Ben hükümet Berk, operasyonel yetkisi içermeyen bir mesaja atanır endişe olduğunu düşünmüyorum. Önemli olan demokrasinin sınırları içinde sistemin çalışması için, ve aynı zamanda güvenlik sağlamak için askeri var.

hemen hemen her Kürdistan İşçi Partisi [PKK] Saldırıdan sonra orada medyada âyetlerini nasıl askeri önlemek için, Türk askerinin ölümüyle sonuçlanan başarısız oldular. Ve kamu algı, ya askerî veya haber beceriksiz olduğu doğru değildir; en azından orada ordunun işleyişi hakkında bir şüphe olduğunu. Ne bu konuda ne der?

Soğuk Savaş sonrasında, TSK's yenilenmesi devam eden bir çalışma oldu. NATO üyesi olarak, TSK yapacaklarını. Fakat daha önce belirtildiği gibi, Türkiye'de devlet gelenekleri toplumda TSK rolü ile ilgili bulunmaktadır. Bu görüşmeler beri Örneğin, Madde 35 TSK İç Hizmet Kanunu'nun darbe failleri için yasal temeli olarak hizmet vermiştir hakkında "rejimi korumak." Ama TSK sivil otorite oluyor çünkü askeri sınırlar içinde kalmak dışında hiçbir seçeneği başka sahiptir bunun için tuşuna basın. Ve, onun demokratik vizyon güvenlik alanında çok daha içine TSK çabalarına doğrudan yardımcı beklenmektedir sanki Orgeneral Işık Koşaner, Genelkurmay başkanı oldu.

Onu bir yaklaşım beklemek ister misiniz eski Genelkurmay Başkanı Orgeneral Hilmi Özkök'ün o?

Orgeneral Özkök benzersiz ve o hikmet vardı. Orgeneral Koşaner düşük profilli Hilmi Özkök çağrılabilir.

'Genelkurmay kamuoyunun bilgilendirmek için başarısız

Ne TSK istediğiniz askeri personelin yüzdesi hakkında sadece Türkiye'de güvenlik değil, siyaset ya da sivil hayat ile ilgili olarak söylemek istiyorsunuz?

Biz yeni kadrolar, genç subaylar, arzu biliyoruz. Ve, ne zaman askeri güvenlik arızaları ortam sızıntıları vardır, bu doğru yani sadece genç subaylar tarafından sızdırılmış olduğunu varsayıyorum değildir. Muhtemelen vardır huzursuz vicdanına ve kaçak basına bazı malzemeler var üst düzey askeri personel. Bu sızıntıları dışarı TSK iyileştirmek için gelir. Bunun bir son örneği bilgi emekli Yardımcısı Amiral Atilla Kıyat geliyor.

Ne Hantepe saldırı, nasıl değerlendiriyorsunuz hangi - iddia edilen insansız hava araçları [İHA] veya Herons - güvenlik güçleri tarafından yayınlanan varlık olmasına rağmen terör örgütüne karşı harekete geçmek için başarısız mı? âyetlerini sonra, Genelkurmay kim basına değil sorun kendisini araştıran daha bu bilgi sızdırılmış soruşturma başlattı görünüyor.

Genelkurmay sürekli tehdit algılamaları beslenen olmuştur. Onlar kamu etkili bilgilendirmek için başarısız. Onlar gerekli bilgileri vermeyin. Sonuç olarak, TSK hakkında yanlış bir görüntü çok uzak halktan, var gibi eğer aynı zamanda TSK ile mücadelede hükümetin bir görüntü olmasıdır. Ne bu görüntüler için de geçerlidir. bir bakıma böylece ne halktan ne oldu gizlemek için hareket olabilir Orada askeri ihmal ve askeri olabilir.

Bana daha açık, orada kimin çeşitli amaçlar için PKK ile işbirliği olabilir askeri insanların olamazdı sorayım?

Tabii ki olabilir. Bu yasal bir süreç sonrasında ortaya olacaktır. Ve her sepette çürük elma olabilir.

o çürük elma ayrılmış olacağını düşünüyor musunuz?

Evet, olur, ve bu yüzden Ergenekon soruşturması çok önemli bu.

'Kötü elma' ayrılacaktır

Düşünebiliyor musun bir Türkiye bu kötü elma olursa olsun, olsun yüksek rütbeli askeri kişi ve bakanları veya başbakanları vardır çalışır?

Evet, olabilir. Ülke kurumları gelişmiş olacak ve biz yeni bir anayasa oluşturma süreci özellikle, sonra da referandum sonrası bu göreceksiniz. Askeri personel genellikle kurallara saygılıyız, onlar ya emir emir verir. Ama darbeler ön planda olmuştur tehdit algılamaları olarak görev dışında TSK itti var. TSK rejimi korumakla yükümlüdür kendini hissetti. Ama ne zaman yeni kurallar belirlenir çekilmek olacaktır. güvenlik bu algıları konusunda sağlanan çünkü bağlamda, tehdit algıları mutlaka gözden geçirilmelidir. Güvenlik sektörünün demokratik kontrolü altında olmalıdır.

Bir senin röportajları bu TSK bir sınırsız güç olduğunu söylemişti.

Evet. O konuda sorunları olan bir çok büyük bir ekonomik makine OYAK [askeri yönetimindeki Türk Silahlı Kuvvetleri Yardım Merkezi] güvenlik sisteminin gözden geçirilmesini, ve onun harcamalarının yüzde 10 olan askeri kantin vardır Komutanın tek kontrol altındadır. Ayrıca ihtiyaç Mehmetçik Vakfı [Türk Askerleri at Vakfı] bakmaktır. Biz hesap şeffaf bir sisteme ihtiyacımız var. Türk yasalarına göre, Genelkurmay başbakana karşı sorumludur ama bu sorumluluk miktarı Genelkurmay başkanı tarafından belirlenir. Ve Savunma Bakanlığı arasında bir tampon görevi görür. Savunma Bakanlığı müsteşarı askeri bir kişidir Ancak, TSK Savunma Bakanlığı üzerine elleri var. Şu anda sivil otoritelerin fazla mesai eski sistem düzeltmek için çalışması gerektiğini daha demokratik, ve ben önce söylediğim, TSK bunun için hazır olun. Bir söz vardır: "Savaş çok ciddi bir mesele askeri erkeklere emanet etmektir." It Georges Clemenceau, bir Clausewitzian görünüm yansıtıyor aittir. Bugünün ağrıları doğum sancıları vardır. Görünüşe göre, sivil makamların don't isteği yıpranmış kurum ile çalışmak, onlar sepet içinde herhangi bir yumurta kırmadan bu geçiş yapmak için çalışıyoruz.

'Terör ve Kürt sorunu' ayrılmalıdır

"Türkiye'nin terörle mücadelede, güvenlik kaygıları çok fazla durulmaktadır. kan dökmek iken Ancak, çok hiçbir devlet için Kürt sorununa demokratik değerlere dayanan uğraşmak zor olacak. Bu bağlamda, Türkiye'nin terör ve bölücülük mücadelede Batı deneyim ve stratejilerden örnekler kullanabilirsiniz. orada yaklaşımda samimiyet varsa orada problem çözmede ortak projeler olabilir. "

Mesut Ülker

O Hava Kuvvetleri Harp Okulu'ndan 1983 yılında mezun oldu ve Türk Silahlı Kuvvetleri çalıştı '(TSK) eğitim ve strateji birimlere duyurmaktir. O TSK Milli Güvenlik Akademisi, 2007 yılında ulusal güvenlik konularında üst düzey sivil bürokratlar için akademik bir platform, bir emekli. Şu anda bağımsız bir ulusal güvenlik uzmanı, kendisinin uluslararası konferans ve seminerler verdi ve çeşitli dergilerde makaleler yazar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.