8 Ağustos 2010 Pazar

USTA CAZ MÜZİSYENLERİ İSTANBUL SOKAK SATICILARIYLA BİRLİKTE...

usta caz müzisyenleri aynı sahnede İstanbul sokak satıcıları


Clam satıcı Halit, bir çizgili düğmeli aşağı gömlek giymiş, nazikçe ona uzattı bir sandalyede oturuyor. Için onu sol poğaça satan İsmail ve onun sağında olan John Lindberg, bir New York'un ünlü Creative Music Studio müzisyenlerden biridir.


Lindberg onun keçi sakalı elini rağmen, deniz tarağı satıcı biraz onun diz dokunaklı kontrbas inceliyor. O dokunur tek parmağıyla dizgi, sütçü Lütfü içinde çanları ve dokunmak ve onu kırmak onu değil uyarır. Grubun şef, piyanist Karl Berger, salon girer. Deniz tarağı satıcı yaptığı yüksekliği kontrbas ile aynı olup olmadığını görmek için ayağa kalkar. Oturma düzenlemeler değiştirilir ve herkes ilk prova için yerini alır.

Biz Santralistanbul altındadır, ana mekan bu yılki İsmet Sıral Creative Music Studio (ISCMS) hosting. Bu "Sokak Satıcıları için ilk prova tek ISCMS 2010 yılında en renkli projelerinden biri olduğunu Stage" konser, Take olduğunu. Berger onun gerçekleşir, insanlar birbirlerine kendilerini tanıtmakla başlayacağız. "Ben Oliver Lake değilim. Ben Amerikalıyım ve ben saksafon çalmaktan. "Adım Yasemin Tosun olduğunu. Ben bir göçmen duyuyorum. Ben ve benim göbek dansı bir bohçacı duyuyorum. "Önce kahkaha, sonra derin bir sessizlik devraldı sürer.

Bu prova zamanı. Clam satıcı Halit ilkidir. Onun diyafram yoluyla, derin bir nefes alıyor, gözlerini kapatır ve bağırmaya başlıyor, "Midyeeeccciii geldiii, Taze midyeee ... Midyeeeccciii!" Yani, "Clam satıcı burada, taze istiridye olduğunu." Sesi çıplak duvarları ve insanların sayısı hits Kapıda aniden artar. Lindberg ve saksofon, gitar kontrbas çalmaya başlar ve piyano tune katılın. Bir yandan orada ses, insanların kalabalık İstanbul sokaklarında işitme için kullanılan ve üzerinde, diğer caz sesi. İlk prova başarıyla bitirir. Bazı insanlar, başkalarının sevinç gülmek tebriklerini sunuyor. onun koltuk alır gibi cisim satıcının etrafında gururla kalabalığa bakar.

Poğaça satıcı, sütçü ve bohçacı (bir bohça omzunun üzerinden yapılan kumaş ve giysiler satan bir kişi tarafından takip) sahne alıyor. Bazı satıcılar hala gülerek vardır. Bu arada, neredeyse kusursuz bir düet bir hıçkırık sesi kesilir. Daha sonra öğrendim kişi, Sıla Gerbağa, olay koordinatörü, prova görünce gözyaşlarını tutamadım oldu. Biz sessizce ona ne oldu sormak hangi diye yanıtladı: "Biz son altı aydır bu proje] üzerinde çok sert [çalışıyorlar. Projemizin ilk meyvelerini görmek beni çok duygusal yaptı. Kendimi durduramadım. "Prova bitti. Herkes dışarıda başlarını.

Dost Kip, ISCMS yönetmen, heyecanla projenin arkasındaki hikaye anlatıyor: "Ben fırsat 22 yaşından beri İsmet Sıral bilmesi gerekiyordu. Bir kurbağa sesi bir düet oynayabilir veya bir kapı gıcırtı. Geçen yıl, evde arkadaşlar bir çift, bir sokak satıcısı cadde geçerek ile otururken. Tüm gözlerin kirişli. Görünüşe göre hepimiz aynı şeyi düşünüyorduk. Biz proje hakkında konuştuk ve anlaşmaya vardık. Biz bir grup kurdu. Biz Bilgi, Boğaziçi ve İstanbul Teknik üniversitelerde öğrencilerden destek aldı. Biz 20-25 kişi ile altı ay boyunca araştırma yaptı. Biz rastladım satıcılarının sesleri kaydetti. Biz evlerine gidip onların fotoğraflarını çekti. Sonra yavaş yavaş sesler elimine başladı. [Caz piyanist] Ayşe Tütüncü ve arkadaşları yardım etti. Biz 200 kişi ile 20 gittim. "

Sahnede kendi el sanatları ile

Paz bize üzerinde parlar gibi, sokak satıcılarına gölgede ciddi bir konuşma var. Bohçacı, "Ben her zaman benim mahallede dans diyor, ama ben öncekinden heyecanlı olmamıştım. Ağzını yarı kapalı grubu", poğaçacı yanıtlar: "Ben aslında ortamlarında bu tür alışkınım. Hatta benim komşunun sünnet etkinliğinde bir şarkı seslendirdi. Sesini biraz uzakta anahtar olduğunu düşünüyorum. "

biz onları taşımak gibi, olay koordinatörü Gerbağa konuşmaya başlar: "sokak satıcılarına gerçekleştirmek sahnede kendi arabalarıyla. ... Biz olanlar çok uzun süre ve özellikle işini yapıyor öncelik verdi olanlara iş eşiğinde olduğu unutulmuş. "Bunlar arasında pamuk-carders, kavun satıcıları, tinsmiths ve şerbet satıcıları vardır.

Sahnede bu sokak satıcılarına eşlik profesyonel müzisyenler de farklı geçmişlere sahip: elektronik müzisyen Erdem Helvacıoğlu, caz piyanisti Ayşe Tütüncü ve onun bant ve ney (ney) oyuncu-besteci Ömer Faruk Tekbilek Türkiye Hintli perküsyon Trilok tarafından katıldığınız Gurtu ve Creative Music Studio diğer tanınmış müzisyenler.

Doğaçlama müzik

İkinci grup geç öğleden sonra atölye varır. Bu kez bir simit satıcısı, pamuklu-tarakçı ve bakırcı mesleki not edecek ve caz piyanisti Tütüncü ve onun topluluk müzik oynayacağız ağlıyor. Tütüncü ve onun grup Şubat ayında proje katıldı. Ama Tütüncü dedi, "Bu sonuç etkisi yoktu." Ki müzisyenler sokak satıcılarının sesi müzik doğaçlama göz önüne alındığında, Tütüncü doğrudur. Nasıl onlar için hazırlanmış merak ediyor olabilirsiniz. Müzisyenler ses kayıtları dinledim. Bu düşünce uzun ve sesleri yapabildiklerini ne zor. Creative Music Studio ekibi hiçbir kayıt seçmediyseniz. konuşma katılan Piyanist Karl Berger herkese ne ile çalışmak istediğini ve ne kaldı ile çalışmaya karar verdi sesleri seçmeme izin ver diyor. Bu geç Sıral yeni bir müzikal algı onları tanıştırmak kaydeden Berger, projenin çok renkli olduğuna inanmaktadır. olup ülkesinin benzer bir konser organize etmek isteyeyim sorulan Berger şöyle diyor: "Bu sesler İstanbul'a özgü sesleri vardır. Onlar hiçbir orada anlam olurdu. İstanbul güzel. Müzik İstanbul'da buna farklı bir güzelliğe sahiptir. Bu eğlenceli bir deneyim bana yeter. "

Halit Taşıyan (istiridye satıcı)


Ben 30 yıldır istiridye satış edilmiştir. Ben Kapalıçarşı çalışmak için kullanılır. Şimdi Sulukule satmak. Ben not ve ne not şekilde bana özgüdür. Ben bir midyeci önce not yok. Ben Halit Abi burada, benim müşteri hattına başlar söylüyorlar. Biz üç kardeş ve üçümüz istiridye satmak vardır. Ben iki ay önce bağıran iken, bir gürültü duydum. Sıla ve yabancı bir delikanlı onun yanına, "dedi Aman tanrım." Konuştuk ve birlikte çalışmaya karar verdiler. Benim satışları 75-80 yüzde proje ile gitti. Ben müşteri bir şey var çünkü benim tepsi her zaman biter.

Lütfü Gürer (sütçü)

Ben 73 yaşındayım. Ben 1976 yılından bu yana süt satarak olmuştur. Ben Kuzguncuk yaşıyor. Arabamda satılan çok Business kötü krizinden sonra oldu. Ben Şile den süt getiriyoruz. Orada Üsküdar'da 40-50 Milkmen olurdu. Satışlar düştü sonra bazı sağlık programları pastörize edilmemiş süt sağlıksız olduğunu söyledi. Şimdi günde yaklaşık 50 litre satmak. Zar zor bir yaşam sağlamak.

Yasemin Tosun (bez satıcı)

Ben 20 yıldır bir bohçacı olarak çalışmaktayım. Ben 11 yaşındayken başladı. Ailemde herkes bu işi yapar. Ben Trakya ve ben iki çocuk var. Ben Gaziosmanpaşa yaşıyor. Ben Yenibosna ve satmak öğeleri her şekilde yürüyebilir. Kimse söyledi için beni hoş bağırıyorum. Herkes, ki ben para kazanabilirsiniz evlenmeleri esastır. Kocam bir sepet yapımcısıdır. Onlar da sesini kaydetti. Ama başkasının yerine gitti. Sanırım benim performans kıskanç olmayacak umuyoruz.

İsmail Yıldırım (poğaça satıcı)

Ben 27 yıldır poğaçacı olmuştur. I yapmak ve kendi poğaças satıyoruz. Çocuklarım okula gitmek. Onlar bana ben bir ay önce böyle bir projede belirtilen Eğer iman olmazdı. Bu çok heyecan verici. Ben her gün yaklaşık 200-250 poğaca satıyoruz. Bu proje ile jazz aşina oldu, ben muhtemelen dinlemeye devam edecek. Arkadaşlarım yanımda ben bir sanatçı haline gelmiştir söyleyerek şaka.




Celal ve Salim Aydemir (pamuk-carders)

Biz Trabzon'dan vardır. biz ilkokulu bitirdi önce İstanbul'a göç etti. Ekonomi çok iyi değil. Biz en az iki siparişleri bir gün olsun. Geri bizim memleketi gitmeyi düşünüyoruz. Bazı insanlar bizi sessiz zaman bağırmak istiyorum. Biz genellikle Beyoğlu, Kurtuluş, Elmadağ ve Mecidiyeköy alanlarda geçici bir çözüm.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.