29 Ekim 2010 Cuma

YARGIÇLARIN GERİ TEPMESİZ SİLAHINA SON ZAMANLARDA BİR HALLER OLDU

Yargıçlar görünüşte devam eden Kürt Toplulukları Birliği-Türkiye Konseyi (KCK / TM) Diyarbakır'da dava hakkında ne karar vermek çok zor olacaktır. belediye başkanı ve çok açık değildir ücretleri, Kürt topluluğu tarafından seçildi belediye meclis üyeleri, çalışmakla demokratik beklentilerini eklendi yükü zaten var.

Ama, asıl sorun yargılanıyor grubu Kürdistan İşçi Partisi'nin (PKK) ve daha da kötüsü, bu iki grubun bir bütün şeklinde masum destekçileri ile iç içe farklı bir suç işlemiş kişilerden oluşmaktadır ki, ilişkilerin bu karmaşık web ve hangi hukuk girift siyaset ile karışık bir dava sonuçlandı hükümet bunu önlemek için hiçbir şey yapmadı. Hatta, iktidardaki Adalet ve Kalkınma Partisi (AK Parti), kendi amaçlarına hizmet için bu karışıklık yorumlamak için seçtim olduğu söylenebilir ve bu nedenle yasadışı olarak KCK net kalakaldım herkese etiket istekli olduğunu.
Bir görünür, ve bunu gördüğünüz gibi, bu tutum için meşru gerekçe şehirlerde PKK siyasi bir örgüt olarak baskılayarak KCK tarafından Kürt yanlısı Barış ve Demokrasi Partisi (BDP) için daha fazla alan yaratmak. O Kürt siyaseti üzerinde PKK vesayeti BDP bir siyasi parti doğru dönüşmeye fırsat vermez doğrudur. aynı temsilcileri bir hafta sonra farklı konuşmak olmayacağından emin olmak mümkün değildir, çünkü partinin temsilcileri tarafından değil tek bir bildirimde herhangi bir gerçek ağırlığı veya inandırıcılık tadını çıkarabilirsiniz. Bu nedenle, hükümet tarafından aranan muhatap ve parlamenter demokrasi platformu uzak shies yeterince sivil olamaz ve bu PKK lideri Abdullah Öcalan ve PKK gerçek muhatabı yapma olumsuz etkisi vardır.

Bu aynı zamanda Kürt sorununun AK Parti'nin hatalı bir yaklaşım ortaya koymaktadır. AK Parti gerçekçi Kürt sorunu giderek yoğunluk kaybedeceğinizdir ve zamanla yumuşatmak inanıyor. Onlar fantezi onlar PKK'nın pranga tamamen muaf uzun aranan muhatabı olarak hareket edecek bir Kürt siyasi varlığı olacak ve onlar başka bir deyişle, ya da zorlamak için çalışıyoruz, bunu kolaylaştırmak. Ancak, Kürt siyasetinin kurtuluşu ancak bu toplumun içinde dinamikler üzerinden oluşabilir. Kürtler taciz bir tür olarak hükümet tarafından bu "kolaylaştırıcı" algıladıkları ölçüde, PKK'nın Kürtler üzerindeki vesayet gücünü artırabilir.

Öte yandan, aynı zamanda bu hükümet stratejisi de psikolojik baskı altında BDP koyarak ve PKK karşısında daha da pasif onu yapma istenmeyen yan etkisi olduğu unutulmamalıdır. sadece BDP temsilcisine güç veya siyasi dirayet artırmak yardımcı olmayacaktır AK Parti'ye karşı bir siyasi parti sayesinde kimliğini iddia başardı parti olarak görülüyor olmak. Nitekim, BDP ve bu engellenmeye çalışılıyor, bir anti-AK Parti söylem benimseyerek kendi "kişilik" koruyor. Ama, aynı zamanda hükümetin politikasının başarısızlığı için bir başka önemli nedeni var: sürmekte olan davanın iddianamesinde ima olarak, BDP ve KCK arasında net bir çizgi çizmek mümkün değildir, ve BDP isteyip istemediğine şüpheli böyle bir anlam ayrımı. Gerçeği bölgedeki ana politik aktör KCK olmasıdır. BDP bu gerçeği kabul ölçüde meşruiyet ve işlevsellik kazanabilir. Bu nedenle, PKK BDP ayıran hükümetin hedefi herhangi bir sosyal ya da politik temeli var.

Buna göre, hükümetin Kürt açılımı iyi niyet salt bir ifadesi olmanın ötesine gidemez. Şu anda, ne gerek yasa ağırlığı altında ezilmiş olmamalı net bir siyasi irade olduğunu. yürürlükte olan ceza kanunu ve hukuk anlayışı göz önüne alındığında, Kürt sorunu çözülmüş olamaz. Bunun nedeni, bu kodu ve hiçbir şey ama statükoyu Kürtlere karşı ayrımcılık yapan bir zihniyetin ürünü olduğunu bir ifadesidir meşrulaştıran hukuki zihniyet. bölücülük olarak Kürt dilinin bile sadece kullanmak algılar ve bir kod terör yardımcı olarak bir aktör olarak PKK bahseder herhangi bir söylem construes ile, nasıl bu sorunu çözebilirim? Gerçekten de, KCK deneme AK Parti için bir backfiring silahı. Bu sayede, Kürtler psikolojik ve KCK doğru hareket eğilimi vardır Kürt siyasetinin kurtuluş bilinmeyen bir tarihe ertelendi ediliyor. Hükümet yeni anayasa ile ilgili ve yeni Ceza Kanunu ve esnek olan siyasi kas ile öngörü ile hareket etmelidir. Ama bu konuda AK Parti mutlaka bir değil, parçası sorunun bir parçası olarak algılanması sona erecek sonra Kürt ve Türk kimlikleri, eşitleyen bir vatandaşlık tanımı oluşturmak için başarısız olarak, örneğin yeni bir anayasanın bile çözülemeyen eğer çözüm.
m1 |
m2 |
m3 |
m4 |
m5 |
m6 |
m7 |
m8 |
m9 |
m10 |
m11 |
m12 |
m13 |
m14 |
m15 |
m16 |
m17 |
m18 |
m19 |
m20 |
m21 |
m22 |
m23 |
m24 |

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.