16 Kasım 2010 Salı

ANAYASA DEĞİŞİKLİĞİ GÖLGE İKTİDARA HALK ELİYLE İNDİRİLMİŞ BÜYÜK BİR DARBEDİR.

Eylül ayında yapılan referandumda kabul anayasa değişiklikleri bir dizi derin devlet üzerine bir zafer ve Türk demokrasisinin güçlendirilmesi yönünde bir adım olduğunu, üst düzey bir Avrupalı siyasetçi söyledi.

Heidi Hautala, İnsan Hakları Avrupa Parlamentosu'nun Alt Komitesi sandalye Fin Yeşil, aynı zamanda muhalefet partilerinin 'suçlamaları reddetti run-up değişiklikler yargı denetimi için hükümet güç vererek otoriter yol açacağını 12 Eylül referandum için. "Ben gölge devlet üzerinde büyük bir zafer ve bir gün mutlaka Avrupa Birliği'ne katılacak gerçekten demokratik bir Türkiye yolunda büyük bir adım olduğunu düşünüyoruz" Hautala Samanyolu Haber ve Today's Zaman ile bir röportajda söyledi.

Ayrıca AB ülkeleri içinde insan hakları sorunları olduğunu kabul İstanbul'da Avrupa Yeşiller bu ayın başlarında, bir toplantıya katılan Yeşil politikacılardan biri oldu ve İslamofobi ve ayrımcılık büyüyen eğilimlere karşı "çok sert mücadele" ile üye ülkeler çağırdı Hautala, göçmenlere karşı. O başka AB, insan hakları durumunu iyileştirmek için tedbirler almak için diğer ülkelere anlatmaya devam etmemesi gerektiğini vurguladı.

"Sanırım AB içinde insan hakları sorunları var olduğunu vurgulamak gerekir, ve ben, eski AB ülkeleri olmak üzere, İslam bir düşman, bir günah keçisi yapılan bu durum karşısında düşünüyorum. Ve ne hizmet tamamen insanların gayri meşru ayrımcılık "dedi. "Her gün adalet, insan hakları ihlallerinden sorumlu sokmaması için Afrika ya da Asya ülkeleri eleştirmek. Ama şimdi pek çok Avrupa ülkesinde aynı sorun var. bizim ödev yapmazsanız Biz başkalarının eleştirmek değil. "

röportaj alıntılar:

O 12 Eylül tarihinde yapılan referandumda kabul edildi anayasa paketi ilerleme raporunda memnuniyetle gibi görünüyor. Ancak basın ve ifade özgürlüğü üzerindeki kısıtlamaların ilgili rapor, bir çok önemli eleştiriler var. İnsan Hakları Alt Komitesi başkanı olarak, ilgili insan hakları konuları konuşmak için Avrupa Parlamentosu'nda en çok uygun kişi sizsiniz. Ne ifade özgürlüğü ve özgürlük Türkiye'de basının bu yoğun eleştirilere hakkında dersiniz?

Biraz düzelme olduğu doğrudur. Örneğin, Türk Ceza Kanunu (TCK) 301'inci maddesi artık kullanıldığı harika. Bu madde kapsamında Savcılık şimdi adalet bakanı önceden izin alması gerekiyor. Ama biz çok gazetecilerin durumu ile ilgili raporlar endişe duyuyorum.

Aslında, basın özgürlüğü raporunda noktalarından biri Ergenekon ve darbe durumlarda rapor bu gazetecileri ağır cezaya tabi olmasıdır. Ergenekon ve darbe olgunun gazetecilere karşı neredeyse 5.000 durumlar vardır. Bu güçlü ilerleme raporunda eleştirilmektedir. Avrupa Parlamentosu da rapor ile kabul ederse Ama ben bilmiyorum.

Evet, kesinlikle. Ve bu, çok başarılı anayasal reformlara rağmen, hala Anayasanın bu çok güçlü bir temel sesi ve devlet bir şekilde korunması gerekir ki yargı sistemi vardır gerçeği ile ilgisi olduğuna inanıyorum. Biz Avrupalı Yeşiller bu ay İstanbul'da muhteşem bir toplantı olduğu gibi. ana konuklarından biri de Venedik Komisyonu, Gianni Buquicchio başkanı oldu. O Türkiye'nin tam tersi, devlete karşı yardımcısı değil korunur bireysel özgürlüklerin böylece anayasa reformu ile devam etmek gerektiğini, hepimizin üzerinde anlaşabileceği ne düşündüğünü vurguladı. Ve ben bu şekilde altında iyi olduğunu görebilirsiniz.

Ne Sayın Buquicchio konuşmasında birkaç kez altı çizili Avrupa standartlarına uygun yeni bir anayasa için gerek yoktu. Yeşiller toplantı sırasında, anayasa değişiklikleri konusunda bir panel başkanlığında Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) ve Adalet ve Kalkınma Partisi (AK Parti) temsilcileri de katıldı. Nasıl tepkilerini buldunuz? İki parti sizin algı nedir? Ne yazık ki Milliyetçi Hareket Partisi (MHP), fakat orada değildi iktidar partisi ve ana muhalefet partisi, hem de Barış ve Demokrasi Partisi (BDP) hazır bulundu.

Yeşiller tüm taraflar, bu vurgulamak istiyorum davet etti. Bu tartışma sırasında, neredeyse anayasa reformu için CHP'den yapay bir muhalefet olduğunu gördüm. Bence muhalefet partileri hükümetin sahip olduğu sorunları abartmak eğiliminde olduğunu birçok Avrupa ülkesinde pratiğinden biliyoruz demek. Ve ben burada "profesyonel muhalefet partisi" Bu tür görüyorum hissediyorum. Ben AK Parti bu anayasal reformu ile oldukça ulaştığını ve şimdi ana muhalefet partisi arasında elbette önemlidir işbirliği, tam hak hissediyorum çünkü Ama bana inandırıcı görünmüyor. Gerçekten demokrasi ve insan hakları konusunda Avrupa ve evrensel standartlara uygun bir anayasa oluşturmak için, çünkü durum bu yönde ilerlemeyi umuyoruz gerçekten bütün toplumdan çaba olması gerekir.

Eğer ana muhalefet partisi tarafından etkilendim değil mi?

Sanırım biraz daha adil olabileceğini söyleyebilirim. Eleştiri çok önemlidir. Bu hükümet daha iyi yönetmek yardımcı olur; İnsan Hakları Alt Komitesi biz muhalefet gerçekten bir işleve sahip birçok ülkede söylemek zorundayım. Ancak muhalefet bazen kendi önerileri ile gelmek zorunda. Ben birçok böyle teklif duymadım. Ve ben ana muhalefet partisi bu eleştiri AB'de biz tabii ki, laik devletin bu geçmişi vardır, çünkü şeyler oluyor görmek istiyorum bu yönde tam olmadığını biliyorum. O korunmuş olması gerekir ve ben AB din devleti her türlü görmek istiyorum sanmıyorum. Ama ben de bir din devleti kurmak için AK Parti hükümetinin amacı olduğunu sanmıyorum.

Türkiye'de büyük, çok kutuplaşmış tartışma yaşandı run-up 12 Eylül tarihinde referanduma. CHP ve MHP gelen paketine karşı ağır eleştiriler vardı ve hatta BDP reformlar ve oylama parlamento tartışmaları boykot etti. Neden paketi iyi biridir düşünüyorsunuz? Bazı derdi Çünkü paket AK Parti totaliter yol açacak.

Ben bu şekilde göremiyorum. Ben büyük bir zafer, bir gün mutlaka tam üye olarak AB'ye katılacağını gerçekten demokratik bir Türkiye yolunda büyük bir adım olduğuna inanıyorum.

İnsan Hakları Alt Komitesi Genel Baskani olarak, insan hakları açısından herhangi bir endişeniz var mı?

Hayır, [anayasa reformu] çok iyi bir adım olduğunu söyleyebilirim. Sanırım hepimiz o gölge devlet olarak adlandırılan üzerinde büyük bir zafer olduğunu burada anlıyorum. Ben Orhan Pamuk'un gibi, gölge devlet Türkiye'den birçok roman okuma olmuştur. Gerçekten bütün bu fenomen büyülemişti. Bu yüzden, anayasa reformu gölge devlet üzerinde bir zafer oldu. Ama şimdi seçimlerden sonra atılması gereken yeni adımlar olacak.

Ayrıca panele davet edildi Hasan Cemal, Türkiye'nin en önemli köşe biri olan ve çok ilginç bir yorum yaptı. O "ama Eh, tartışmak ve Türkiye'de neler olup bittiğini tartışma belki de Avrupa'da neler tartışmak için zaman," dedi, sağ Avrupa'da İslamofobi yükselişi atıfta. Ne Hasan Cemal bu yorum hakkında dersiniz?

Ben bunu çok adil olduğunu düşünüyorum. Sanırım Avrupa Birliği içinde insan hakları sorunları var olduğunu vurgulamak gerekir, ve ben, eski Avrupa Birliği ülkeleri olmak üzere, İslam bir düşman, bir günah keçisi yapılmış bir durumla karşı karşıya düşünüyorum. Ve ne hizmet tamamen insanların gayri meşru ayrımcılık. Avrupa kadar ayrımcılık karşıtı olan bağlılığını için yaşamak ise, kimsenin kendi etnik köken ya da ya da din dışı dini inançları temelinde ayrımcılık yapılmalıdır. Avrupa biz üye devletlerin bir dizi büyüyen görmek eğilimler bu tür karşı çok sert mücadele etmek zorunda. Doğu Avrupa'da, biz Roman nüfusu ile ilgili sorunlar çok şey var. Ve biz bir çözüm bulmak gerekiyor, aksi halde, biz temel hakların önemi hakkında Türkiye ve diğer ülkelere konuşamayız.

Ne kadar ciddi bir ayrımcılık sorunu olduğunu düşünüyorsunuz? Joerg Haider Avusturya hükümeti zaman, reaksiyon çok AB'nin güçlü oldu. Ancak bu sefer, biz bir şey görmedik.

Ben Avrupa Bay Haider durumunda bir hata yaptığımı düşünüyorum. ne oldu hatırlayın. Üye devletlerin Avrupa karşıtı duyguları kışkırttığı bir süre için Avusturya izole. Insanlar "Avrupa, bu yüzden kendi ulus-devlet inşa edelim bizden çok serttir." Dedi Yani, tamamen ters idi.

Sorunun derecesi nedir? o ya da endişe verici ben İslamofobik ırkçı partilerin bu yükselişi abartarak Et mi?

Bu bir kısmı kaygı vericidir. Ve ben sadece çok seçkinci oldu ve insanların gerçek kaygılar kendilerini mesafe geleneksel partilerin kısmen sorumlu olduğunu düşünüyorum. Bu yüzden, ben de Avrupa'da daha fazla kişi için erişilebilir hale nasıl görmek için zaman olduğunu söylüyorum.

Bazı önemli Avrupalılar anti-Semitizm uzun süre ırkçı partilerin ideolojileri omurgası iken, İslamofobi şimdi ırkçı partiler için anti-Semitizm yerine olduğu getirmek argümanlar ne dersiniz. Siz bu görüşe katılıyor musunuz?

Ama tamamen çok ikna edici cevaplar verme yeteneğine sahip olmayabilir emin ne için herhangi bir ayrımcılık, yabancılara karşı işlenen özellikle herhangi bir şiddet, kimin faillerin adalete teslim edilmesi gereken bir şey olduğudur. Her gün adalet, insan hakları ihlallerinden sorumlu sokmaması için Afrika ya da Asya ülkeleri eleştirmek. Ama şimdi pek çok Avrupa ülkesinde aynı sorun var, biz yabancılara karşı bu saldırılar var. bizim ödev yapmazsanız Biz başkalarının eleştirmek değildir. Ama bu çok zor sorunlar, ve ben bizim huzurlu toplumların karşı olan tehlike hafife çalışıyorum değilim.

co-AB-Türkiye Karma Parlamento Komisyonu sandalye Hélène Flautre, sizin Yeşil meslektaşı, son İlerleme Raporu üzerinde çok şaşırtıcı açıklamayı yaptı ve açıkça Almanya, Fransa ve Rumlar çağırdı - Ben onu duydum ilk defa Avrupa politikacı - Türkiye yolundaki ikiyüzlü yaklaşım durdurun. Eğer Türkiye'ye karşı ikiyüzlü bir tutum var, Avrupa'da bazı ülkelerde var olduğunu düşünüyor musunuz?

Ben o kesinlikle doğru olduğunu düşünüyorum. Gerçekten ne istiyoruz oyunları bırakalım bu tür görmektir. gerçek sebebini bazı hükümetler muhtemelen Avrupa'da İslam'ın yükselişi ile uyarılmak haline geliyor hissediyorum seyirci, hizmet tuzak düştüğünü iken Türkiye ile müzakere görüşmelerinin açılması gecikme teknik veya başka bahaneler her zaman vardır vb. Bu yüzden, ben sorun gerçekten ne olduğunu çok insanlar hakkında konuşmak için başlangıç olduğunu sağlıklı olduğunu düşünüyorum. Avrupa Parlamentosu bile bazen türk üyelik görüşmek çalışıyorum, ama tartışma ardından Avrupa'nın ise, ne biter nerede soru geçer. Ve daha sonra Avrupa'da biz Yeşiller kesinlikle katılmıyorum bir Hıristiyan projesi olduğu fikrini gelir. Biz Avrupa Birliği, laik bir proje kalması gerektiğine inanıyorum.

ne şimdi bir insan hakları perspektifinden Türkiye'nin en ilgilendiren konular Türkiye hakkında? Eğer Türkiye'de en çok endişe yapan nedir?

Ben bir çok şey geri mahkemelerin durumu gitmek söyleyebilirim. Herhangi bir demokraside, mahkemeler tamamen bağımsız olmalıdır. Türkiye zaten, ama anayasal reformlar ile çok iyi adımlar atmış daha fazla ihtiyacı takip etmek. Ve o gazeteciler ve diğer vatandaşların ifade özgürlüğü üzerindeki kısıtlamaları için örneğin mahkemelerin siyasi istismar, yeri yok demektir. Bu yüzden, belki de bu önemli bir konudur. O zaman, tabii ki, Yeşiller güçlü, kanun önünde her vatandaşın eşit muamele vurgulayan ve biz çok Türkiye'de gey ve lezbiyen insanların sorunu endişe bu bölgede görmüş olmalı. Bu konuda gelenek değildir - bu kültürü hakkında değildir - bu konuda kanun ve kanun önünde insanların eşit tedavi yöntemidir. Biz bu sorunu tamamen siyasi partiler için hassas olduğu gördüm. Biz partilerin bu utangaçlık çıkacak ve o söyleyerek bu sorunu gidermek için reddederek durdurmak geleneğinin bir konudur umuyoruz. Hayır, bu geleneğin bir soru değil, eşit muamele bir sorudur.

Ne Kürt sorunu ne olacak?

Ben İstanbul'da konuştum tüm insan hakları insanlar Kürtler ve ordu arasında uzlaşma olması gerektiğini, yani başka bir şey olmadan önce, ülkede barışın olması gerekir vurguladı. Çok yeni bir Kürt açılımı olduğunu ve hükümetin artık bir askeri çözüm inanıyor görmek için memnunum. Biz askeri bir çözüm asla inanmadım ve ben gelecek anayasa reformları orada Kürtlerin ve diğer azınlıkların verilen daha fazla kültürel haklar olacağını umuyoruz.

Biz de tabii ki, bu terör sorunu var. BDP milletvekili ve PKK terörü kınamak için çöp tabii bu Türk toplumunun geniş kesimleri ile büyük bir sorun oluşturur. Eğer kendilerini mesafe onları terör sorunu ile ilgili en azından bir şeyler yapmaya söylüyorsun?

Ben açıkça Yeşiller olmayan şiddet ilkesinden büyüdü, çünkü bu gerekli olduğunu düşünüyorum. Bu yüzden, terör kınanmalı. Ama aynı zamanda çok bugünün post-9/11 dünyadaki birçok insan hakları ihlalleri terörle mücadele bahanesiyle yer almış farkında olmalıdır. Bu büyük bir endişe ve Avrupa Parlamentosu biz CIA ile AB hükümetleri ve işkence olacak insanların yorumu işbirliğini görüşmek emin olabilirsiniz. Biz net olmalıdır, hiçbir çifte standart kabul edilir. Ama evet, gerçekten Kürt siyasetçiler terör kınamak gerekir. Bu oldukça önemlidir.

Son olarak, Ergenekon soruşturması bu çok hararetli tartışmalar var. Ergenekon soruşturması, her iki Ria Oomen-Ruijten, Türkiye hakkında Avrupa Parlamentosu raportörü ve AB Komisyonu bu sanıkların haklarına tam saygı talep ederken, Türk demokrasinin güçlendirilmesi için bir fırsat olduğunu konuma sopa. Eğer AB Türk demokrasisi için bir fırsat olarak Ergenekon soruşturması görme ve bu pozisyonun bağlı kalacak mı?

Ne sadece demokrasinin güçlendirilmesi ve daha sonra sanık haklarını vurgulamak için bir fırsat olarak soruşturma görerek, paradoksal gelebilir "dedi. Ama gerçekten hukukun üstünlüğüne adil yargılamaların ve özünde adil yargılanma sanık hakları korunmalıdır anlamına gelir sağlaması gerekir bakımdan her ülke. Bu adil yargılanma ile ilgili bir şeydir.

Ne önermenin ilk bölüm hakkında Ergenekon soruşturması Türkiye için bir fırsat kalır?

Evet, öyle. geçmiş ile ilgili herhangi bir toplumun çok çok önemli olduğu için sanırım. Çin, Rusya bakmak bak. onların acı Bölüm - onlar uluslararası toplumun olgun bir üyesi olamayacağı gerçeği, sen egemenlik fikrini know -, onlar gerçekten yakın geçmişte --- Mao'nun karanlık tarafı ele asla gerçeğinden kaynaklanır Stalin ve benzeri tüm suçları işledikleri. Ben çok geçmiş ile ilgili geleceğe gitmek yoludur çünkü Türkiye'nin geçmişte açtı görmek için mutluyum. Bu yüzden gölge durumu hakkında romanlar, ben söylemeliyim okumak çok heyecan verici.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.