7 Ağustos 2010 Cumartesi

TÜRK SİLAHLI KUVVETLERİNDE DEMOKRATİKLEŞME ZEMİNİ KONTROL EDİLİYOR.

Türk Silahlı Kuvvetleri Demokratik kontrolü zemin kazanır
emredildi şüpheli generallerin bir arka plan karşı çıkar ve kendini savunma refleksleri kendi ordu hamle Türk hükümetinin kararlı ret devam eden bir soruşturmanın işareti olabilecek tutuklanmak üzere, Türk Silahlı Kuvvetleri (TSK) 'nin demokratik kontrolü sıkıca Türk siyasi manzara kendini yerleşim olabilir.
Bu yılki Yüksek Askeri Şura (YAS) toplantı güçlü sinyaller sivil otorite silahlı kuvvetlerin kontrolünü ele geçirmek için savaşı kazanan gönderilen en üst askeri pirinç ve hükümet arasındaki hesaplaşmaya. Kararlar geç Çarşamba günü Cumhurbaşkanı Abdullah Gül'ün onayını izleyen 11 generallerin darbe planladığı promosyon inkar edildi şüphelenilen doğruladı duyurdu. Uzmanlar, devlet aktörleri arasında güç dengesinin sadece değil kazanan ancak kendisi askeri de içinde ülkedeki demokratik yönetişim savunuyorlar.

Emekli askeri yargıç Ümit Kardaş sivil-asker ilişkilerinde yeni peyzaj gecikmiş ve son gelişmeleri memnuniyetle karşıladığını söyledi. yüksek rütbeli subaylar için "için çok uzun, promosyonlar ve sonrası atamaları sadece üst düzey askerî pirinç için bir iş olarak algılanmıştır. Politikacılar ve yürütme bu süreçte müdahale asla. Bu tabii ki yanlış, "diye Pazar's Zaman söyledi. "Yasaya göre, hem Genelkurmay Başkanlığı ve kuvvet komutanlarının baş rızası ve iki başbakan ve cumhurbaşkanının imzası ile tayin edilmelidir."

üst düzey askerî pirinç 'randevu listesinde sonuçta sadece bir öneri ise resmi TSK politika ve Anayasa hükümetin atanması ve subayların terfi büyük bir rol verir. Fakat durum hiç gerçekte. Venedik Komisyonu, Avrupa Konseyi olan Türkiye'nin üye olduğu danışma organı, fiili durum oldukça Türkiye'de de jure bir farklı olduğunu söyleyerek onun 2007 raporunda bu kontrast kaydedildi. "Gerçekte, Türk Silahlı Kuvvetleri çok normal bir Batı demokrasisi de ötesinde bir siyasi özerklik ve etki zevk" raporu altını çizdi.

Raporda ayrıca bu Türk askeri askeri doktrin, eğitim, randevular ve promosyonları, silah üretim ve tedarik ve bütçe öncelikleri konusunda tam bir kurumsal özerkliğe sahip kaydetti. "Savunma bütçesi Parlamentosu'nun onayına tabi olmasına rağmen, her zaman alkışlarla herhangi bir gerçek tartışma olmadan kabul edildi." De sık sık iç ve dış politika konularında siyasi açıklamalar, bazen o sivil yetkililer ile çelişen yapmak komutanlarla eleştirdi.

"Ordunun özerklik Ancak, kurumsal özerklik sadece, ama sınırlı değildir aynı zamanda siyasi özerklik alanı uzanır. Böylece, Milli Güvenlik Konseyi [MGK] teorik ve anayasa sadece bir danışma organı, gerçekte ise önemli konulardan biri, bu ulusal güvenlik için önemli de dahil olmak üzere, en Konseyi tartışıldığı ve tavsiyelerini büyük siyasi ağırlığını taşıyan, " Venedik Komisyonu raporunu açıkladı.

Ayrım bulanık hale

de facto ve de jure hatları arasında ayrım giderek yeni gelişmeler ile bulanık, sivil otorite veren oluyor çok askeri konularda söz hak kazanmıştır. Gücü askeri tarafından MGK toplantıları yoluyla sarf nasılsa, kısıtlanacak ama yine de önemli. Onun sekreteryası bir sivil Büyükelçisi geçti. YAS toplantıda TSK gücü bu yıl hükümet tarafından ve Başbakan Recep Tayyip Erdoğan meydan ne o günün sonunda istediğini aldı.

Emekli Albay Mesut Ülker, Pazar günkü Zaman'a demokratikleşmenin de çabaları Türkiye'de YAS toplantısında showdown ile firma yer alıyor. "Yürütme organı Batı demokrasilerinde doğrultusunda askeri aygıtının dümen alıyor. daha fazla ihtiyaçları silahlı kuvvetlerin demokratik kontrolü sağlamak için yapılması gereken rağmen bu memnuniyet verici bir gelişmedir,, "diye, bu askeri hayır seçme ama demokrasi ve hukukun üstünlüğü üstünlüğünü kabul etmek zorunda tahmin söyledi. "Ben generallerin onlar boyunca siyasi vücut halkın seçtiği kararları ile gitmek zorunda fark düşünüyorum," Ülker ekledi.

Son tartışmaların merkezinde yer adam 1 Kolordu Komutanı Orgeneral Hasan Iğsız, Genelkurmay giden başkanı tarafından bir sonraki kara kuvvetleri komutanı olarak tavsiye edilmiştir, Orgeneral İlker Başbuğ olduğunu. Onun promosyon Başbakan Erdoğan tarafından gerekçesiyle iddia edilen bir komplo teorisi ve hükümete karşı karalama kampanyası yer aldı üzerinde veto edildi. Komplo geçen yıl bir whistleblower medya TSK açığa kendi propaganda kampanyasının bir parçası olarak "gerici olarak kategorize edilmiştir" tehlikeli "sivil gruplar," ayrılıkçı "," pro karşı 42 web siteleri kurmuş bir mektup göndererek keşfedildi -Adalet ve Kalkınma Partisi [AK Parti] "ve" anti-TSK. "

Silahlı kuvvetler aynı zamanda 400'den fazla Türkçe ve yabancı dilde web sitelerinin faaliyetleri izlenir. Plan Genelkurmay de albay bir dizi ve Üçüncü Bilgi Destek Birimi geliştirildi o sırada Genelkurmay İkinci Başkanı Orgeneral Hasan Iğsız ile koordineli olarak, subay göre. Başbuğ da bildirildi plan hakkında bilgi verildi. İlginçtir ki plan askeri tarafından teyit edildiği Brig. Gen Hıfzı Çubuklu, Genelkurmay hukuk danışmanı, bu web sitelerinin 2000 yılında Başbakanlık gelen direktifleri hükümet, eski Başbakan Bülent Ecevit altında bir koalisyon önderliğinde aşağıdaki kurulmuş duyurdu.

Başbakanlık sonradan Ancak, böyle bir direktif olduğunu duyurdu. Iddia web sitelerine daha sonra 2002 yılında da yanlış bazı olarak son 2009 olarak güncellendi bulundu olduğu ortaya çıktı deaktive edildi. Olarak, iddia edilen bu plan başbakan tarafından veto edildi işlenmiş ve promosyon kuvvetleri komutanı araziye reddedildi bir adam gibi. Bu hamle, sivil üstünlük olarak gözlemciler tarafından nihayet iddia varlık ve askeri güç pahasına zemin kazanıyor okundu.

Yumuşak bir geçiş olasılığı

Sorun, tabii ki, sepet herhangi bir yumurta kırmadan bu geçiş yapmak için nasıl merkezleri. Ülker üst pirinç söyleyerek ruh anlatıyor: "Onlar artık askeri gerçekleştirilen güvenlik meseleleri üzerine bu ülkede ve tekel bu rolleri askeri taktikler ve manevralar için alanında azalma olduğunu üzgün," dedi, "ekleyerek onlar isteksizce siyasi alana çekilerek vardır ama her adımda bir kavgaya karşı koymadan Kısaca. "

Bu beklenmedik Ancak, askeri talepleri, politika önerileri ve siyasi konularda uyarı veren yasal, tarihsel ve yapısal araçlar, ayrıcalıklı konumunu korumak için kullandı düşünüyor değildir. Uzun Parlamento içinde ve halk arasında kendi politikalarını geliştirmek ince mekanizmaları gördü. Türkiye'de resmi bir aday Avrupa Birliği ülke olduktan sonra Ama yetkileri önemli ölçüde kısıtlandığını. Türk siyaseti üzerindeki TSK ve nüfuzu kötüye AB ilerleme ana eleştiri oldu her yıl düzenlenen raporlar ve hükümet yasal girişimler üzerindeki etkisini azaltmak için hareket için baskı vardı.

Hükümet, büyük bir anayasa reformuyla ilgili askeri 1982 Anayasası değiştirmek başlattı. Paket değişiklikleri ölçüde ordunun yetkilerini azaltmak için gerektirir ve kovuşturma 1980 darbe liderleri için gelen anayasal dokunulmazlık sona erer. Askeri mahkemelerin yargı disiplin sorunları gibi askeri konularda ve sınırlı olacak ve tüm diğerleri sivil mahkemelerde yargılanacak. Değişiklikler de davacı ve daha önce öngörülen hiçbir zaman olduğu gibi en iyi pirinç çalışmakla yasallığı açıklık askeri-Anayasa hazırladı. Reformlar 12 Eylül tarihinde yaklaşan bir ulusal referandumda dışarı oy olacak.

"Biz ilk ülke [a askeri hazırlanan anayasa] ile AB'ye katılım denemek için değildir. İspanya, Portekiz ve Yunanistan her üyelik için uygulanmış, ancak üyelik sonra da sivil olanları kendi anayasalarına değiştirildi hızlandırdı süreçleri, "Egemen Bağış, AB müzakerelerinin Türkiye'nin baş müzakerecisi dedi. "Bizim gerçek AB sürecinde ciddi olarak 12 Eylül tarihinde başlayacak. Bu bir dönüm noktası sadece Türkiye için değil, aynı zamanda bizim AB süreci olacaktır. "

daha iddialı sivil otorite ve askeri ve sivil çevreler arasında daha az sürtünme için talep arasındaki denge nasıl ikilem mevcut hükümet için zor bir olmak kanıtlamaktadır. YAS toplantısında son hesaplaşmaya yanı sıra aktif görev deneme ve emekli subaylar üzerinden takip eden gerginlik, hükümetin bu askeri gücün sivil otoritenin demokratik kontrol sunar sağlamak için bazı yumurta kırmak gösterir.

Larry Diamond ve kitabında Marc F. Plattner nokta dışında "Sivil-Asker İlişkileri ve Demokrasi", Johns Hopkins University Press tarafından yayınlanan, ikilem açıktır gibi. "Bir yandan, sivil üstünlük askeri imtiyazlarını azaltmaya gerektirir ve çok dar, savunma profesyonel misyon merkezli askeri kısıtlayarak. Öte yandan, siyasi istikrar minimumda sivil-asker çatışması tutmak gerekir. askeri imtiyazlarını ve güç azalması hemen hemen her zaman sivil ve askeri yetkililer arasında çatışma üreten bu nedenle zor aynı anda hem bu hedefleri maksimize etmektir. "

Artık için hükümetin üst pirinç ile artan çatışmalar riski sivil otoritenin üstünlüğünü sağlamak için gözle görünür.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.