7 Ağustos 2010 Cumartesi

TÜRK KÖYLERİNDE KIZLARIN BAŞARISI %39

Ne zaman Şükran Kondur doğdu, Adana güney ilinde Büyükçıldırım küçük kasabada bir kız olarak hayatında evde annesi yardım oldukça tahmin edilebilir yolunda ilerlemek olasılıkla, hayvan bakımı gibi görünüyordu ve alanda çalışan .

Nitekim, Kondur babası Bekir Kondur, onların ilköğretim sonrasında kız ve okula onun üç kız kardeşi gönderme durdu, tamamlanan ancak şehre onların öğrenmeye devam edin ailenin üç erkek gönderdi.

Kız fikrini değiştirmek için babasına yalvardı ancak başarılı olamadı, köy geleneği daha fazla eğitim takip uydurma gibi. Şükran Kondur erken sabah günlük inek sütü uyandım, tavuk yem ve mısır tarlası çalışma, ama yatakta her gece okul hayal gitti.

"Benim ablası ve benim akrabalarının kızlarını okula gönderildi değildi, bu yüzden, ama kardeşimin kızı okula gönderildiğini kadar bir tepki yoktu, ben," dedi büyük bir acı hissetti.

Köyde Yaşayan her zaman acı veren oldu, dedi. "Ben dualarında söyledi: 'Tanrı kullanılan, buradan bu köyde Beni yaratan, seni bu gerçeği kabul etmiş Beni yaratan olsaydı.' When I ek olarak ben okula gitmek mümkün olmaz anlaşılması, Çok üzgündü. "

şehir taşıma

Anne ve babası yaşlı gibi, köy yaşamı ayı zor oldu. Şükran Kondur hariç, daha sonra 25 ve kardeşi Neslihan Kondur, sonra 28, tüm çocukları evli zorundayım.

O zaman, bütün aile, il merkezine taşınmaya karar verdi, Adana şehir. Karar ölçüde çünkü bir şans onlar sadece daha önce hayal olan bir eğitim almak istemedim yaşamlarını kolaylaştırdı.

"Ben şehre geldi, ben umutlu oldu," Şükran Kondur dedi. "Ben sadece bu maceraya zaman fırsat benim eğitimlerini tamamlamaları bulundu gitti."

Onlar ilk uzaktan eğitim, onlar başlangıçta babadan saklandık bir hamle ile okul bitirmek için kayıt olmadan önce onların ehliyet aldı.

Ama zaman giriş sınavı için ilkokul bitirmek için geldi, ona kendi kararını açıklamak vardı, tepki şaşırtıcı ama ille de düşman değildi: "Ne okula bu yaşta gidiş kullanımı nedir? Hatta olanlar okuldan erken bir aşamada iş bulamıyor mezun oldu. ne istersen yap. "

babalarının uysallık, iki kız cesaret alarak, ailelerinin uyudu sonra gün içinde ev ve eğitim ile yardım çabalarını ilköğretimi bitirmek için kat artırıldı.

daha sonra tüm öğleden sonra eğitim amaçlı lise, hedefleme başlayan üç yıl sonra onlar ilköğretim diplomalarını aldı. Onlar son yıl lise ulaştı, onlar ilk Adana'ya gitti sonra üniversite giriş sınavı, 11 yıldır denemeye karar verdi.

"Babam 80 yaşında ve annem yaşlı 75'tir. Ben ev yaptı ve zaman dinlenme okudu, "Şükran Kondur dedi. "Ne zaman içerisinde üniversite sınavlarına hazırlanmak için gitmeye başladım, evde bazı iş tamamlanamadı. O yüzden hafta sonu ev işi yaparak geçirdi. Ben ihmal ailem yoktu Bu şekilde. Ama arkadaşlarımla dışarı gidemedik. "

Sonuçlar kamu yapılmış, Neslihan Kondur hayal kırıklığı, ama Şükran Kondur yakın bir mucize elde, 328 dışında tüm Türkiye'deki sosyal bilimlerde rütbesine 500.000 bırakarak.

"Çok mutluyum. Geriye dönüp baktığımda, ben ne kadar ben ileri geldiğini görebilirsiniz. Ben iki kişi hayatını yaşamış gibi hissediyorum "dedi.

onun başarısının sırrı, her dersin önemini kavramak için, o inanıyor. "Kendimi baskı asla. Her ders öğrenmeye istekli çünkü ... Ben başarılı oldu, "dedi.

Şimdi İstanbul Bahçeşehir Üniversitesi televizyon-sinema bölümü gitmeyi düşünüyor ve mezun olduktan sonra bir senaryo olarak planlıyor.

"Ben ne şartlar kadar hizmet yapacağız. Ben bir şey başarılı, ben başka bir hayal başlar. Ben ödül alacak. Ben çok TV alanında / sinema ödül aldığın set oldum, "dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.