19 Ekim 2010 Salı

TÜRK TOPLUMUNDA AYRIŞMA YERİNE YENİ BİRLİKTELİK KUVVETİ ARTIYOR

Türk toplumunda çok uzun bir süre için ayrılması bir süreç olmuştur. anayasa için kısmi değişiklik üzerinde 12 Eylül tarihinde referandum bu süreç biraz daha farklı ve tanımlanabilir yaptı.


yeterince dikkat alamadım referandum sonuçları hakkında belli bir nokta vardır. Bu sütunda, ben referandumun sonucuna bakarak bu noktaya odaklanmak için çalışacağız.
Bilindiği gibi, geleneksel toplumlarda birlikte, modern toplumda artar ayrılması için potansiyel zayıflatmak tutmak eleman olarak. Türkiye faktörleri ve kendine özgü değildir dinamikleri ile bir modernleşme sürecinin bir parçası yapılmış ve aynı zamanda modernleşme doğrultusunda ayrılık sinyalleri vermeye başlamıştır. demokratikleşme doğal bir sonucu - Birçok sosyal bilimciler bu "çeşitlendirme" olduğunu düşünüyorum. Elbette bu iyi niyetli değerlendirmesi, ama biz karşı karşıya sosyal gerçeklik hakkında doğru bilgi vermek gerisindedir. Benim gözlem ayırma ve kutuplaşma ve siyasete kesinlikle sınırlı olsaydı, sadece demokratik rekabetin gerektirdiği, kuralları olan mutabık olmuştu ". Toplumsal kutuplaşma" doğru gelişmektedir "siyasi" gibi görünen "ayrılık", o zaman olabilir ki Bu ve biz, insanların bir arada yaşamak isteyen bir toplum var anlamına geldiğini hepimiz sonra çoğulculuk işaret yılından bu yana, hatta siyasi bir avantaj olduğunu kabul olabileceğini düşündü.

Ama Türk toplumu daha yakından bakmak ayrılık kutuplaşma içine gelişen olduğunu ve kutuplaşma toplumsal yabancılaşma ve çatışma içine gelişmekte olduğunu gösterir. son referandum sonuçları bakımından, üç ana blok toplumda oluşmuş:

1) 21800000 "evet" oyu yakın muhafazakar-dindar blok: Orta sınıf muhafazakarlar, topluluklar ve dini emirleri, Saadet Partisi (SP) Numan Kurtulmuş, demokratik Müslümanlar önderliğinde azalan merkez, santrifüj sağ dedi Milliyetçi Hareket Partisi (MHP) güçlerin "evet," Barış ve Demokrasi Partisi (BBP), Kürtler Kürdistan İşçi Partisi'nin (PKK) ve BDP, Türkiye (T-KDP) içinde Kürdistan Demokrat Partisi temsil dışında , liberal aydınlar, küçük sol gruplar ve aydınlar bu blok toplanan 12 Eylül rejimi "evet" demek anlaşamadı. Bu blok omurga muhafazakar-dindar orta sınıfın ve toplumun yoksul kesimleri olduğunu.

2) kapatmak için 15.9 milyon ile laik blok "hayır" oyları: Bu blok, içinde katı çekirdek (Türk İşadamları ve Sanayicileri Derneği [TÜSİAD] Cumhuriyet Halk Partisi (CHP çatısı altında toplandı ağırlıklı olarak temsil edilen) büyük sermaye içerir bürokratik merkez (asker, sivil bürokrasi, yüksek yargı, ana medya, bazı üniversitelerde bazı eski-time), Adalet ve Kalkınma Partisi (AK Parti), Alevilerin ezici çoğunluğu ile kırgın Anadolu ve Trakya'da orta sınıf, kurumsal MHP, neo-milliyetçilerin ve büyük şehirlerde kendi gettolarda yaşıyor. Bu bloğa büyük grubu kıyıları ve Trakya boyunca orta sınıf marjinal gruplar doğrultusunda oy milliyetçiler.

3) veya boykot yer aldı sadece oy vermedi 14.4 milyon kişi civarında. Kürt milliyetçileri bu bloğun temel belirleyici gruptu. Kürt milliyetçileri doğu ve güneydoğu Anadolu bölgelerinde sadece kendilerini ayrı değil, aynı zamanda kıyılarında ve Marmara'da. biz boykot PKK ve BDP daha vazgeçirmek için sosyal kontrol ve güç olduğunu, genel, o zaman bu gösterileri etkili olduğu göz önüne alınırsa. Psikolojik açıdan kendilerini ayırmak isteyen belli bir Kürt nüfusu olduğunu ve bu korku, bu bloğun oluşumunda tek faktör olmadığını göstermektedir.

İlk ekonomisinin sürekli büyüyen Türkiye, gelir dengeli dağılımını sağlamaktır ve diğer hibe edecek anayasal reformu uygulamak için: çatışma için bu ayrılık ve kutuplaşma çoğulculuk içine onun yaşını doldurmadan önce açmak için iki yol vardır özgürlükler ve herkese demokratik katılım.

Sorun çok daha derin yatıyor. değişiklikler yoksul insanların lehine yapılan olmadığınız sürece, orta sınıf değil sadece bizim tehlikeli süreci tersine çevirmek mümkün olmayacaktır, ayrımcılık ve Türkiye'de herkes açılan kucaklayan bir sosyokültürel şemsiye olmadan desteklediği, hatta durdurmak mümkün olmayabilir onu. Ne gerek adalet ve yüksek ahlak standartları tarafından yönlendirilen yeni bir siyasi, kültürel ve toplumsal örgütlenme modelidir. Modernlik bu kültür ve model veremezse. Aydınlar ve politikacılar daha ciddi referans İslami çerçeve ve tarihsel tecrübe almalıdır.



MODERN EV DEKORASYONLARI
MODERN EV DEKORASYONU
MODERN GENÇ ODALARI
MODERN GENÇ ODASI
MODERN KANEPE
MODERN KANEPELER
MODERN KİTAPLIK
MODERN KİTAPLIKLAR
MODERN KOLTUK TAKIMI
MODERN KOLTUK TAKIMLARI
MODERN MASALAR
MODERN MOBİLYA
MODERN MOBİLYA AKSESUAR
MODERN MOBİLYALAR
MODERN MODÜLER
MODERN MODÜLER MOBİLYA
MODERN MUTFAK
MODERN MUTFAK DOLAPLARI
MODERN MUTFAKLAR
MODERN OFİS OTURMA GRUPLARI
MODERN ORTA SEHPA
MODERN OTURMA GRUBU
MODERN OTURMA GRUPLARI
MODERN OTURMA ODALARI
MODERN OTURMA ODASI

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.